اخبار و مقالات

کار گردانی به نام نیل دراک من

نیل دراکمن کار گردانی به وسعت واقعیت در جهان ویدیو گیم

نیل دراکمن؛ شخصی که با اثار هنری اش در صنعت گیم شناخته می شود. شخصی که بیشتر شهرت او به خاطر ساختن بازی های The last of us و uncharted بوده است و همین کافی بود که او را معاون شرکت ناتی داگ کنند.

نیل دراکمن در 5 دسامبر 1978 در اسرائیل به دنیا آمد و تا سن 10 سالگی در آنجا زندگی کرد. او در سنین پایین توسط برادر بزرگترش با بازی های رایانه ای آشنا شد و پس از آن به سراغ کمیک ها و سینما رفت. نیل دراکمن در میان تمامی علاقه های خود به داستان سرایی علاقه بیشتری داشت. او در سن 11 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و تحصیلاتش را در شهر میامی به پایان رساند. در ماه جولای سال 2003 نیل دراکمن برای کسب مدرک فوق لیسانس خود به دانشگاه کارنگی ملون واقع در شهر پیتسبرگ نقل مکان کرد و در سال بعد به همراه یکی از دوستان نزدیک خود به ساخت بازی های ویدیویی پرداخت.

اولین دیدار او در صنعت گیمینگ بایکی از بنیان گذاران ناتی داگ به نام جیسون رابین بود که در این بین دراکمن با تماس های بیشمار خود با رابین توانست وارد تیم برنامه نویسی ناتی داگ شود.

آثار متفاوت نیل دراکمن

نیل دراکمن

نیل دراکمن

اولین رمان گرافیکی نیل دراکمن در سال 2010 به نام شانس دوم سارا با هنرمندی گرافیست ،جویساک وانگ هنگ‌کنگی توسط انتشارات سرگرمی ایپ عرضه شد. مضمون این داستان اشاره دارد به سفر مردی که در گذشته برای نجات همسرش تلاش می کند. به گفته دراکمن حس زبیا‌ی شاعرانه‌ای دراین داستان وجود دارد و همچنین او با شخصیت اصلی رمان به نام جانی حس همزاد پنداری دارد.

یکی از شاهکار های نیل دراکمن در سال 2009 رخ داد؛ که او نویسندگی اثری فوق العاده با نام uncharted : eye of indra رو به اتمام رساند.

شهرت و قدرت با Uncharted

نیل دراکمن

نیل دراکمن

گنج پیدا کردن و کشف عجایب جهان برای همه در هر سنی به شدت جذاب است. از طرفی دیگر پیدا کردن گنج و اشیای گران قیمت نیز برای هر انسانی وسوسه کننده است. همین ایده کافی بود تا نیل دراک من به ساخت یک بازی به همین سبک روی بیاورد.

در سال 2007 بود که یک بازی در سبک ماجرا جویی توسط شرکت ناتی داگ معرفی شد. این بازی انحصاری کنسول شرکت سونی بود. Uncharted نام بازی ماجرا جویی نیل بود. بازی Uncharted با خط داستانی و جلوه های ویژه خود در دل گیمر ها به خوبی جا وا کرد و تفکرات قدرتمند کارگردانش را به نمایش گذاشت.

ماجرا جویی با آقای ماجرا جو Nathan Drake

نیل دراکمن

نیل دراکمن

سری  Uncharted شروع طوفانی داشت نسخه اول این بازی بسیار محبوب بود. شما در نقش نیتن درک علاوه بر ماجرا جویی، به درگیری مستقیم، مخفی کاری، حل کردن معما و بسیاری کار های دیگر می پرداختید. علاوه بر این اتفاقات وجود صحنه هایی با جلوه های سینما تیک این بازی را به یک فیلم سینمایی تبدیل می کرد.

گرافیک بازی Uncharted 1 در سال 2007 عالی بود و یک تجربه تقربا واقعی از داستان عجیب این بازی به پلیر منتقل می کرد. اما این پایان کار نبود؛ در سال 2009 نسخه دوم، در سال های بعد نسخه های دیگر آن منتشر شدند. بازی Uncharted در نسخه چهارم خود به بالا ترین محبوبیت خود رسید. این قسمت در واقع همان چیزی بود که گیمر ها از Nathan Drake و نیل دراکمن از ماجرا جویی هایشان می خواستند. نیل دراکمن به عنوان کارگردان در نسخه اول آن توانست قدرت خود را در کارگرانی بازی های ویدیویی به خوبی نشان دهد. فقط همین Uncharted 1 برای مشهور کردن او در زمینه کارگردانی بازی های ویدیویی کافی بود.

سری Uncharted تا سال 2022 همیشه در انحصار شرکت سونی بود و دارندگان رایانه های شخصی نمی توانستند این شاهکار را بازی کنند. اما در این سال نسخه legacy of thieves آن برای pc گیمیر ها نیز منتشر می شود. علاوه بر این امروزه صحبت هایی درباره ساخته شدن قسمت پنجم این سری به گوش می رسد که حتما نیل دراکمن به عنوان کارگردان آن باید انتخاب شود.

شروع یک اثر هنری

پس از انتشار بازی uncharted 2 در حالی که شرکت در 33 سالگی خود به سر می برد تصمیم بر این گرفته شد که اعضای خود را به 2 بخش مجزا تقسیم و هر کدام بر روی عنوانی خاص فعالیت کنند. در این بین شرکت تصمیم گرفت با انتخاب عنوانی هواداران خود را به وجد آورد و همین باعث ساختن بازی با نام the last of us به معنای آخرین بازمانده بود.

نوع سبک داستان سرایی نیل به شکلی ساده ولی در شخصیت پردازی بسیار قوی شکل می گرفت. او از داستان های پیچیده خوشش نمیامد اما در کنار این موضوع او علاقه خاصی به ایجاد روابط پیچیده میان کارکترها داشت. یکی از دلایلی که در بازی last of us از رابطه پدر دختری استفاده کرد همین موضوع بود. او بخشی از داستان بازی را از به دنیا آمدن فرزند خود نوشت. که خیلی واضح می توان به رابطه پدرانه جول با الی اشاره کرد.

The Last Of Us

دراکمن و استرالی در حال تماشا‌ی مستند سیاره زمین بودند که در آن گروهی از مورچه‌ها نوعی قارچ را می خوردند. بعد از مدتی مورچه‌ها دچار عفونت ناشی از عملکرد قارچ شدند تا جایی که مورچه‌های بی‌نوا از شدت اسیب مغز‌ی و بدنی ناچار به ترک لانه‌ خود شدند و در نهایت از بین رفتند. قارچ ازبدن مورچه تغذیه می‌کرد و تکثیر میافت، تا دوباره غذای موجودات دیگر‌ی شود. این روند همچنان به نفع قارچ‌ها در جهت تکثیر ان‌ها ادامه می‌یافت. در این جا جرقه‌ ذهنی خلاق نیل دراکمن شکل گرفت تا این که ایده بازی اخرین ما با توجه به تجربه او به طور کامل ساخته و پرداخته شد.

پس از این موضوعات بازی بالاخره در سال 2013 منتشر شد،بازیی که با نقد های بسیار مثبت و جوایز بسیاری روبرو شد. زمان زیادی نگذشت که با ارائه بسته the last of us: left behind روایت داستان بیشتری از بازی آخرین بازمانده منتشر شد. این DLC در دنیای دارک و ترسناکی به سر می برد و همین کافی بود که باری دیگر توجه منتقدان زیادی را به خود جلب کند.

نیل دراکمن برای تشدید هیجان مخاطبان خود از موضوع آخر الزمانی و زامبی ها استفاده کرد و داستان پدر و دخترانه ی الی و جول را در این فضا بسیار جذاب تر کرد. البته بازی رزیدنت اویل جزو بازی های مورد علاقه دراکمن بودند و شاید همین موضوع سبب انتخاب همچین داستانی توسط او باشد.

ساخته های نیل دراکمن:

1-jak 3(2004)

2-jax x:combat racing(2005)

3-uncharted:drakes fortune(2007)

4-uncharted 2:among thieves(2009)

5-jak and daxter:the lost frontier(2009)

6-the last of us(2013)

7-the last of us: left behind(2014)

8-uncharted 4:a thief is end(2016)

9-what remains of edith finch(2017)

10-uncharted:the lost legacy(2017)

11-the last of us part II(2020)

نیل دراکمن در ساخت تک تک بازی های ذکر شده در بالا نقش مهمی داشته است؛ که می توان به نویسندگی،کارگردانی،برنامه نویسی و play tester  بودن در آن ها اشاره کرد. از موفق ترین بازی های بالا می توان به uncharted و the last of us اشاره کرد که هر یک از آنها شاهکاری از زمان خود تا کنون هستند.

همان‌طور که دیدید نیل دراکمن برای رسیدن به این جایگاهه با ارزش تلاش‌های زیادی کرده است و افراد زیادی از جمله امی هنیگ و بروس استرالی را از سد راه خود برداشته. البته این دو شخصیت نقش بسیار مهمی در موفقیت دراکمن داشته اند. نیل دراکمن انسانی شجاع، خلاق و باهوش است که با استعداد های فوق‌العاده خود توانست اثر‌های بسیار زیبایی را برجا بگذارد. او صنعت بازی‌های ویدیویی را متحول کرد. در واقع دراکمن توانست کاری کند که ما علاوه بر تجربه داستان‌های بازی ها، به زندگی کردن و لذت بردن از آن ها بپردازیم.

سریال The Last Of Us

پروسه‌ی فیلم‌برداری فصل اول سریال The Last of Us از ماه ژانویه سال جاری میلادی در شهر کلگری ایالت آلبرتا کشور کانادا کلید می‌خورد. از آن سو نیل دراکمن به‌ تازگی اشاره کرده است که پروسه‌ی نوشتن فیلم‌نامه‌ی اپیزودهای فصل اول پیشرفت قابل توجهی داشته است. در حقیقت سازندگان به محض عرضه‌ی بازی The Last of Us Part II با تمام قوا مشغول کار روی سریال The Last of Us شده‌اند.

پس با اینکه هنوز تاریخ پخش رسمی اپیزود یک را نمی‌دانیم، ناممکن نیست که پخش سریال The Last of Us در اواخر سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ میلادی از شبکه HBO کلید بخورد. در نتیجه چون هفته به هفته زمان دیدن اثر نزدیک‌تر می‌شود، باید تمامی اطلاعات رسمی موجود راجع به ساخته‌ی جدید کریگ مازن (خالق سریال چرنوبیل) و دراکمن را مرور کرد.

یکی از موضوعاتی که با موج منفی منتقدان و کاربران رو به رو شده است انتخاب شخصیت الی در سریال می باشد که باعث نا امیدی اکثر کاربران شده بود. البته به غیر از این موضوع نمیتوان ایرادی از این سریال گرفت و امیدواریم که این سریال پس از ویچر در فضای مجازی هایپ اصلی باشد.

لطفا نظرات خود را در رابطه با این کارگردان بزرگ برای ما کامنت کنید

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها