آموزشی

آیا کارت گرافیک لپ تاپ قابل تعویض است ؟

تعویض کارت گرافیک لپ تاپ

تعویض کارت گرافیک لپ تاپ

آیا تعویض کارت گرافیک لپ تاپ ممکن است ؟ لپ تاپ ها همچون رایانه های شخصی از کارت گرافیکی برخوردار هستند تا به عنوان یک رایانه همراه بتوان از آنها بهره گرفت.

البته شرکت تولیدکننده یک برند لپ تاپ برای مدل های متنوع محصول خود بسته به نوع سخت افزاری رده بالا یا رده متوسط گرافیک های خاصی را در نظر می گیرد. گرافیک هایی از برند انویدیا یا AMD که متناسب با نوع پردازنده به کار گرفته می شوند. همچنین باید بیان داشت که گرافیک ها در دو نوع مستقل و غیر مستقل هستند.

گرافیک های مستقل قدرت پردازشی را بالا برده اما در نوع غیر مستقل گرافیک با پردازنده یکپارچه است.

در این مطلب قصد داریم شرح دهیم آیا کارت گرافیک لپ تاپ قابل تعویض است یا خیر.


قبل از رفتن سراغ موضوع نحوه تعویض کارت گرافیک لپ تاپ , شاید کلیشه ایی باشد ولی شاید لپ تاپ شما دارای کارت گرافیک باشد و شما از آن مطلع نبودید. قبل از شروع از مقاله زیر مطمعن شوید:
چگونه کارت گرافیک لپ تاپ را فعال کنیم؟

نحوه تعویض کارتگرافیک لپ تاپ

لپ تاپ به عنوان یک رایانه شخصی همراه سخت افزارهای قابل ارتقایی ندارد جز در برخی موارد که باید به حافظه رم یا حافظه ذخیره سازی اشاره کرد. در بحث پردازنده یا گرافیک افراد توانایی ارتقا یا تعویض ندارند. لپ تاپی که فاقد گرافیک مستقل است، قطعا عملکرد پردازشی ضعیف‌تری داشته و نمی توان انتظار بسیاری داشت اما مدل هایی دارای گرافیک مستقل به مراتب قدرت بیشتری داشته و آنها را می توان برای فعالیت های مالتی مدیا به کار گرفت.

به طور کلی کارت گرافیک لپ تاپ قابلیت ارتقا نداشته، همانطور که پردازنده دستگاه چنین ویژگی ندارد. اما حافظه داخلی و رم را می توان در چنین دستگاه هایی ارتقا بخشید. برای افزایش سرعت لپ تاپ بهتر است به مقاله کندی سرعت لپ تاپ مراجعه کنید، تا باتوجه به عدم توانایی ارتقا گرافیک لپ تاپ، از روش های دیگری به افزایش سرعت عملکرد بپردازید.

برخلاف لپ تاپ، سیستم های دسکتاپی قابلیت ارتقا را دارا هستند و افراد می توانند هر قطعه سخت افزاری را تعویض کنند. به نوعی باید سیستم های دسکتاپی را ماژولار دانست و لپ تاپ ها را غیرماژولار تلقی کرد. بسیاری از لپ تاپ ها دارای قابلیت تعویض کارت گرافیک نیستند و پیشتر شرکت دل مدل گیمینگی با قابلیت ماژولار عرضه کرده که باید آن را نمونه خاص و گران قیمتی دانست.

به طور عمده نمی توان لپ تاپی را یافت که بتوان کارت گرافیک آن را تعویض کرد یا ارتقا بخشید. اما اگر دنبال افزایش سرعت لپ تاپ یا پردازش آن هستید , شدیدا پیشنهاد میکنیم مقاله زیر که یک راهکار قطعی و آزمایش شده است را مطالعه کنید.

افزایش قطعی سرعت لپ تاپ

 

افزایش قطعی سرعت لپ تاپ با گیمستان , پیشرو در صنعت لپ تاپ و نوآوری های لپتاپ

 

منبع

Can I Upgrade My Laptop Graphics Card? – PC Guide 101

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موبوتب
23 روز قبل

میشه از گرافیک اکسترنالا هم استفاده کرد. البته تو ایران خیلی کم پیش میاد کسی گرافیک اکسترنال استفاده کنه