راهنمای خرید

مقایسه جاروبرقی رباتیک mop 2 و lydsto r1

مقایسه جاروی رباتیک

مقایسه جاروی رباتیک

در سال‌های اخیر استفاده از وسایل هوشمند نظافت به شدت افزایش یافته است. شرکت شیائومی نیز جزو محبوب‌ترین تولیدکنندگان این محصولات به شمار می‌آید. مقایسه جاروی رباتیک ساخته شده توسط این شرکت با سایر جاروهای موجود در بازار یک امر ضروری برای کلیه افرادی است که قصد دارند یک جاروی رباتیک مناسب را خریداری نمایند.

در این متن قصد داریم دو جاروی محبوب Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ و جاروی رباتیک Lydsto R1 که جزو بهترین جاروبرقی‌های رباتیک به شمار می‌آیند را با هم مقایسه کنیم. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از این موارد هستید، به هیچ وجه ادامه متن را از دست ندهید.

 

آیا جاروی رباتیک قابل برنامه ریزی است

قابلیت نقشه‌برداری یا mapping

هر دو جاروی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ و Lydsto R1 دارای قابلیت نقشه‌برداری از محیط مدنظر هستند. این قابلیت که به نام map

ping نیز مشهور است به جارو کمک می‌‌کند تا ابعاد و همچنین شکل کلی محیطی که نیاز به نظافت دارد را تخمین بزند.
در جاروی برقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ از یک دوربین برای انجام این کار استفاده می‌شود، این در حالی است که جاروی Lydsto R1 فرایند مپینگ را با کمک یک سنسور خاص به نام LDS انجام می‌دهد. به طور کلی قابلیت مپینگ هر یک از جاروها مناسب به نظر می‌رسد. در ادامه مقایسه جاروی رباتیک شیائومی و لیدستو به قابلیت تشخیص اشیا می‌پردازیم.

 

 

قابلیت تشخیص اشیای موجود در محیط

یکی از مهم‌ترین مواردی که جاروی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ را از جاروی Lydsto R1 متفاوت می‌کند، قابلیت تشخیص اشیای موجود در محیط است. با استفاده از این ویژگی‌ جارو در هنگام فعالیت اشیای موجود بر روی فرش، موکت، پارکت و … را تشخیص می‌دهد و از برخورد با آن‌ها اجتناب خواهد کرد.

این ویژگی موجب می‌شود تا امکان آسیب‌دیدگی جارو بر اثر برخورد با اشیای مختلف بسیار کم شود. جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ این قابلیت را با استفاده از یک دوربین جلو برای شما فراهم کرده است، اما این قابلیت در جاروبرقی Lydsto R1 به دلیل نبود دوربین جلو وجود ندارد.

 

قدرت مکش جاروی هوشمند
قدرت مکش جاروی هوشمند

یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از خرید جاروبرقی رباتیک باید به آن توجه کنید، قدرت مکش جاروبرقی مربوطه است. قاعدتاً هرچه میزان مکش جاروبرقی بالاتر باشد، قدرت نظافت آن نیز بیشتر خواهد بود. قدرت مکش جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ برابر با 3000pa و قدرت مکش جاروبرقی Lydsto R1 برابر با 2700pa است. اگرچه قدرت جاروبرقی می پلاس کمی بالاتر به نظر می‌رسد، اما در کاربرد روزانه متوجه تفاوت چندانی نخواهید شد.

جاروبرقی هوشمند Mop 2 pro

ظرفیت سطل آشغال جاروی رباتیک

ظرفیت سطل آشغال یا dustbin capacity یکی دیگر از مواردی محسوب می‌شود که پیش از خرید جاروبرقی رباتیک باید به آن توجه کرد. جاروبرقی شیائومی می پلاس دارای یک سطل آشغال با ظرفیت 550 میلی‌لیتر و ظرفیت جاروبرقی لیدستو حدوداً 200 میلی‌لیتر برآورد شده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید ظرفیت جاروبرقی رباتیک Lydsto R1 نسبت به جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ کمتر به نظر می‌رسد.

منطقه تحت پوشش جاروی رباتیک

در ادامه مقایسه جاروی رباتیک شیائومی و لیدستو باید گفت که منطقه تحت پوشش یا cleaning area به محلی است که جاروبرقی رباتیک پس از شارژ شدن کامل می‌تواند به طور کامل آن را نظافت کند. منطقه تحت پوشش جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ حدوداً 240 مترمکعب و منطقه تحت پوشش جاروبرقی Lydsto R1 حدوداً 200 مترمکعب است؛ بنابراین اگر محوطه مدنظر شما بیش از دویست مترمکعب وسعت دارد باید جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro پلاس را انتخاب نمایید.

فیلتر قابل شستشو

بسیاری از جاروبرقی‌های رباتیک دارای فیلترهای قابل شستشو نیستند. این امر موجب می‌شود تا پس از چند مدت نیاز به تعویض فیلتر وجود داشته باشد. برخلاف سایر جاروبرقی‌های رباتیک موجود در بازار،‌ جاروهای Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ و Lydsto R1 فیلترهایی قابل شستشو یا washable دارند. این فیلترها را می‌توان به راحتی شست‌وشو داد و دوباره از آن‌ها استفاده کرد.

ظرفیت باتری جاروی رباتیک

ظرفیت باتری جاروی رباتیک

همان‌طور که اطلاع دارید اکثر جاروهای رباتیک با استفاده از باتری‌های لیتیومی کار می‌کنند. هرچه ظرفیت این باتری‌ها بیشتر باشد، مدت زمان فعالیت جارو نیز افزایش می‌یابد. یکی از نکات جالب در زمینه مقایسه جاروی رباتیک Lydsto R1 و جاروبرقی رباتیک شیائومی مدل mop 2 pro این است که هر دوی این محصولات دارای ظرفیت باتری یکسانی هستند.

ظرفیت باتری این دو جاروبرقی برابر با 5200 میلی‌آمپر ساعت است که برای یک جاروبرقی رباتیک واقعاً مناسب به نظر می‌رسد. اگرچه ظرفیت این باتری این دو جاروبرقی رباتیک تفاوتی با هم ندارد، اما جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ حدوداً سی دقیقه بیشتر شارژدهی خواهد داشت، زیرا شارژدهی باتری Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ برابر با 180دقیقه و شارژدهی باتری Lydsto R1 حدوداً 150 دقیقه است.

قابلیت برنامه‌ریزی یا scheduling

با استفاده از این قابلیت می‌توانید یک برنامه نظافت را برای جاروبرقی مدنظر خود تعیین کنید. در واقع پس از برنامه‌ریزی، جاروبرقی به صورت خودکار از ایستگاه شارژ خود جدا شده و به نظافت محیط می‌پردازد. خوشبختانه هر دو مورد از جاروبرقی‌های مدنظر ما این قابلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

قابلیت اتصال به وای فای | مقایسه جاروی رباتیک

اتصال به وای یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی است که یک جاروبرقی رباتیک باید از آن بهره‌مند باشد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به وسیله تلفن همراه خود روند نظافت توسط جاروبرقی روباتیک را کنترل نمایید. جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ و جاروبرقی Lydsto R1 از قابلیت اتصال به وای‌فای پرسرعت برخوردار هستند.

تاریخ عرضه

جاروبرقی Lydsto R1 در تاریخ اپریل ۲۰۲۱ به بازار عرضه شده است، اما جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro پلاس درست چند ماه قبل از این جاروبرقی و در نوامبر ۲۰۲۰ برای فروش به بازارهای جهانی ارائه شد.


امتیاز نهایی | مقایسه جاروی رباتیک

فاکتورهای زیادی را باید در زمان خرید و مقایسه جاروی رباتیک در نظر گرفت. از جمله این فاکتورها می‌توان به قابلیت وصل شدن سریع به شارژ، داشتن صفحه‌نمایش، توجه به دستورات صوتی و … اشاره کرد. به طور کلی و با مقایسه Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ و Lydsto R1 می‌توان گفت که جاروبرقی Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ به علت داشتن قابلیت‌های بیشتر برنده این رقابت است.

در آخر کدام بهتر است ؟

در این متن سعی کردیم دو جاروی مهم بازار یعنی Lydsto R1 و Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro+ را با هم مقایسه کنیم. مقایسه جاروی رباتیک شیائومی و لیدستو به ما نشان داد که هر یک از جاروهای مورد بررسی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند. بهتر است پیش از خرید هر یک از این موارد، ویژگی‌های مدنظر خود را بسنجید تا بتوانید گزینه مناسب‌تری را انتخاب نمایید.

 

قیمت جاروبرقی رباتیک Mop 2

قیمت جاروبرقی رباتیک Lydsto R1

 

منبع

Compare Lydsto R1 vs. Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro

و تحقیقات میدانی و مستقیم آزمایشگاه گیمستان

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها