اخبار و مقالات

سرگذشت کمپانی Rockstar

rockstar

Rockstar یکی از بزرگ ترین شرکت های گیم سازی دنیا

کمپانی Rockstar یکی از توسعه‌دهنده‌هایی است که همه آن را با سری بازی‌های معروف GTA می‌شناسند. فرقی نمی‌کند که گیمر باشید یا نه، به احتمال زیاد شما اسم شرکت Rockstar را شنیده اید. از آن‌جایی که راک استار محبوبت خاصی در سراسر جهان دارد، بد نیست نگاه عمیق‌تری به تاریخچه‌ی آن و بازی‌هایی که این کمپانی منتشر کرده است بیندازیم.

کمپانی Rockstar

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

کمپانی Rockstar استار در سال 1998 در نیویورک بنا شد و محدوده فعالیت آن در حوزه بازی های ویدیوئی بود. یکی از بزرگترین دلایل پیشرفت این شرکت انقلاب آن در سبک بازی های open world بود که به معنای جهان باز شناخته می شود. در این سبک از بازی بازیکن بیشترین آزادی را تجربه می کند. در واقع منظور از جهان باز یعنی اینکه شما توانایی تجربه یک زندگی واقعی را در یک بازی خواهید داشت مانند: زندگی کردن در یک کشور، انتخاب لباس، خوردن غذا، ورزش کردن و انجام هر عمل دیگری که می توانید فکر می کنید.

بهترین بازی های منتشر شده

در این بخش ما میخواهیم یک سری از بازی های موفق کمپانی راک استار را به شما معرفی کنیم. این رتبه بندی طبق نظر منتقدان بزرگ تشکیل شده و خب امکان این موضوع وجود دارد که با نظر شما متفاوت باشد.

Red Dead Redemption 2:

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

Red Dead یکی از سری بازی های عالی شرکت Rockstar بود اما در Red Dead Redemption 2 شاهد یک دنیای فوق العاده پیچیده با شخصیت‌های قابل تعامل، اکوسیستم‌های واقع گرایانه و سایر شبیه‌سازی‌های تاکتیکی و واقع گرایانه هستیم که باعث می‌شود تفاوت قابل توجهی میان رد دد 2 و سایر عناوین AAA به وجود آید. در این بازی راک استار فعالیت‌های بسیار زیادی را می‌توان انجام داد و تمامی محیط‌های آن از قله‌های برفی گرفته تا شهرهای کوچک و کمپ‌ها به زیبایی تمام طراحی شده است که شخصیت‌های مختلف آن در حال گذراندن زندگی در غرب وحشی هستند.

سری بازی Red Dead را می توان بهترین بازی های دنیای غرب وحشی نام برد. این بازی ها به خوبی توانستند در هر نسل آمریکای وسترن را به خوبی نشان دهند.

Grand Theft Auto :

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

GTA یکی از بازی هایی بود که به صنعت گیم جهت داد این بازی با تولید اولین نسخه خود توانست انقلابی در صنعت ویدیو گیم به وجود بیاورد. بازی های شرکت راک استار بسیار جذاب و تماشایی هستند ولی سری بازی GTA به یک شاهکار هنری تبدیل شده است. بازی های سری GTA هر کدام یک شاهکار بودند البته بعضی از آن ها از اهمیت های بیشتری بر خوردار هستند؛ مانند GTA 3 که باعث ایجاد انقلاب در بازی های open word بود و همچنین عنوان san andreas که باعث توجه جامعه گیمینگ به بازی های راکستار شد. البته درباره بازی san andreas به عنوان بهترین بازی سری جدا گانه بحث کرده ایم.

در بین بازی های GTA نمی شود از 2 عنوان IV و V گذشت عنوان هایی که هر کدام باعث بیشتر شدن شهرت Rockstar شدند. شرکت راک استار امروزه به دنبال عرضه نسخه جدید خود یعنی GTA VI است. این بازی بعد از شاهکار Red Dead Redemption 2 بسیار مورد انتظار است که جامعه گیمینگ را بار دیگر به آتیش بکشد. به امید عرضه هر چه بهتر و سریع تر این بازی.

Grand theft auto : san andreas :

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

در حوالی سال 2004 راک استار با انتشار یکی از بزرگترین شاهکار هاش دنیای گیمینگ را متحول کرد!!

بازی gta-san andreas باعث شد دید همه دنیا به صنعت گیمینگ تغییر کند. قمار کردن در کازینو های لاس وگاس،بسکتبال بازی کردن در محله گروو استریت، سقوط آزاد از کوه چیلیاد و… همه از ویژگی های این بازی فوق العاده بودند. این بازی در دهه 90 میلادی که بهترین دوران موسیقی رپ بود منتشر شد و توانست همه این ها را به خوبی نشان دهد و باعث شد تک تک لحظه های این بازی به تجربه ای منحصر به فرد تبدیل شود.

max payne

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

از سری فوق العاده Max Payne شرکت Rockstar تنها نسخه سوم این بازی را ساخت. این بازی بسیار موفق بود اما آن چیزی که باید می بود نبود. در واقع نسخه سوم مکس پین از نظر هویت و شخصیت دست خوش تغییراتی شده بود که ایراد های زیادی به آن گرفتند. این اتفاق هواداران دو آتیشه مکس را به شدت ناراحت کرد. با همه ی اتفاقات خوب یا بدی که برای سری Max Payne افتاد اما در نهایت می توان آن را یک موفقیت برای شرکت راک استار قلم داد کرد.

امروزه با توجه به اتفاقات که افتاده است احتمال می رود که شرکت Rockstar به ریمستر یا ریمیک کردن این سری بازی به پردازد که برای هواداران آن بسیار خبر جذابی است. البته این خبر اگر درست باشد حداقل 3 تا 4 سال آینده شاهد ساخته شدن این سری بازی برای بار دوم خواهد بود.

بازی های نا موفق شرکت Rockstar

در این قسمت سعی می کنیم بازی های منتشر شده از این شرکت که با موفقیت خوبی همراه نشده اند را برایتان لیست کنیم. البته ذکر این نکته مهم است که  نظر شما با ما ممکن است متفاوت باشد.

Agent

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

بازی Agent در سال 2007 میلادی توسط شرکت Rockstar در مراسم E3 معرفی شد. این بازی در واقع قرار بود که یک بازی جهان باز در سبک مخفی کاری باشد. اما مشکلات زمان بندی با بازی های دیگر و همچنین خریده شدن حق انتشار عنوان L.A. Noire باعث شد که این بازی قبل از عرضه کنار گذاشته شود. بازی Agent می توانست عنوانی باشد که با سبک مخفی کاری کارگردانان بزرگی چون هیدئو کوجیما و … مبارزه کند. اما این فرصت بهش داده نشد.

شرکت Rockstar بعد از این اتفاقات باری دیگر Agent را در مراسم E3 سال 2009 معرفی کرد ولی دوباره به دلیل هماهنگی زمان عرضه این بازی با بازی بزرگ GTA V این عنوان به مرور به فراموشی سپرده شد.

Smuggler’s Run

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

بازی Smuggler’s Run از دیگر بازی هایی بود که با موفقیت خوبی برخوردار نشد. این بازی برای گیمرها بسیار سرگرم کننده بود اما عنوانی نبود که کمپانی Rockstar بخواهد آن را توصعه دهد. بازی Smuggler’s Run بازی خوبی در نسل ششم کنسول های بازی بود. این بازی در ابتدای این نسل عرضه شد اما راک استار فقط می خواست که توانایی های خود را در بخش ریسینگ به چالش بکشد. در واقع این بازی یک قدم بزرگ برای بازی های جهان بازی هدف دار این کمپانی بود.

Midnight Club

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

اولین نسخه Midnight Club دقیقا هم زمان با بازی Smuggler’s Run عرضه شد. فضای این بازی بر خلاف Smuggler’s Run در خیابان های شهر بود. این بازی توسط Rockstar به صورت بهتری توسعه پیدا کرد و چندین عنوان از آن ساخته شد؛ اما در نهایت این شرکت این بازی را نیز رها کرد و به تولید بازی های بززگ تری پرداخت.

Manhunt

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

به طور کاملا جدیدی می گئیم که Manhunt بازی مورد علاقه من از این کمپانی بود. این بازی با نشان دادن خشونت های دور از ذهن انسان را بهت زده می کرد. درواقع این بازی برای بزرگ سالان است و برای کودکان و نوجوانان بسیار خطر ناک است. همین موضوع باعث شد که عرضه نسخه دوم آن با مشکل مواجه شود. Manhunt بازی فوق العاده و نا یاب در صنعت گیم است. در واقع کمپانی Rockstar این عنوان را زمانی معرفی کرد که هنوز سطح فکری جامعه بازی های ویدیویی به اندازه کافی رشد نکرده بود.

موتور گرافیکی راکستار

Rockstar سرگذشت کمپانی

Rockstar سرگذشت کمپانی

موتور بازی سازی راک استار که با نام Rage  یا Rock Star Advance Game Engine شناخته می شود. یکی دیگر از کاربرد های این موتور گرافیکی استفاده آن در ساخت مود های متعددی است که ایرانی ها نیز از آن استفاده های زیادی می برند،برای مثال برای بازی های شرکت Bethesda نیز برای مود سازی از این موتور گرافیکی نیز استفاده می کنند.

در آخر می توان به این موضوع نیز اشاره کرد که شرکت راکستار با اینکه اشتباهات و شکست هایی داشته ولی همچنان یکی از قوی ترین شرکت های بازی سازی است که با ساخت عنوانی همچون Red Dead Redemption 2 قدرت خود را ثابت کرد.

کلام آخر

شرکت Rockstar یکی از غول های بزرگ صنعت گیم است. این شرکت یکی از نقاط عطف آینده ویدیو گیم نیز است. همه ی طرفداران ویدیو گیم همیشه به اخبار انشار یافته از این شرکت توجه ویژه ای می کنند. ما هم امید داریم که این شرکت بتواند آینده گیمینگ را متحول کند.

هیدئو کوجیما مردی برای صنعت ویدیو گیم (بیوگرافی)

لطفا نظرات خود را در رابطه با کمپانی Rockstar برایمان کامنت کنید.

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها