آموزشی

چرا کارت گرافیک تصویر نمی دهد ؟ + فیلم

چرا کارت گرافیک تصویر نمی دهد

چرا کارت گرافیک تصویر نمیده

در این مقاله در پاسخ به چرا کارت گرافیک تصویر نمی دهد قصد داریم به شما بگوییم که چرا کارت گرافیک گاهی اوقات تصویر نمایش نمی‌دهد.

موضوعی که شاید موجب نگرانی دارنده رایانه شخصی باشد و نمی‌داند چگونه می‌توان این مسئله را برطرف کرد و هر چه سریع‌تر رایانه را برای یک تجربه کاربری به کار گرفت.

ماینیتور یا کارت گرافیک؟

این مسئله چندین پرسش را به دنبال دارد که آیا شما کلا تصویری را مشاهده نمی‌کنید چه از کارت گرافیک اصلی یا چه از کارت گرافیک آنبورد سیستم. گذشته از اینکه آیا مانیتور دچار مشکل شده و یا کارت گرافیک ایراد دارد.

 

 

دلایل عدم نمایش تصویر در مانیتور

اسلات اشتباه کارت گرافیک

در پاسخ به چرا کارت گرافیک تصویر نمی دهد گاهی اوقات شاهد هستید که کارت گرافیک درست در جای خود درون کیس قرار نگرفته و همچنین ممکن است از برق مناسبی بهره نبرد.

 

مشکل برق کارت گرافیک

برخی کارت‌ها هشت پین هستند و برخی نیز شش پین. دیگر نکته آن است که باید تنظیماتی در بایوس مادربورد صورت گیرد یا اینکه بایوس را ریست کنید.

برای ریست کافی بوده باتری را برداشته که مادربوردهای جدید با داشتن جامپر و تغییری در بایوس موجب ریست شدن آنها می‌شوید. ناگفته نماند اگر رم هم درست جا نخورد چنین مسائلی به دنبال خواهد داشت.

در سوی دیگر اگر کارت گرافیک یا سایر قطعات درست جا نخورده باشد، شاهد شنیده شدن صدای بوقی خواهید بود که خود افشاکننده مشکل است.

 

خرابی کابل HDMI

در سوی دیگر احتمال ایراد داشته کابل شما هم دور از انتظار نیست. در صورتی که کابل شما دیسپلی پورت یا HDMI است، احتمال دارد مانیتورتان خروجی تصویر را ساپورت نکند و در نتیجه تصویری را نمایش نمی‌دهد.

گاهی پیش می‌آید که در ابتدا مانیتور تصویری نشان می‌دهد اما با بالا آمدن ویندوز تصویر خاموش می‌شود. چنین مواردی امکان دارد پیش بیاید و امر عجیبی نیست.

 

درایور کارت گرافیک

ناگفته نماند این احتمال وجود دارد با داشتن یک کارت گرافیک عجیب چنین مسئله‌ای رخ دهد. بنابراین باید به دنبال نصب درایور برای کارت خود باشید و یا راه‌های دیگری را در این زمینه انتخاب کنید. البته نباید نگران چیزی باشید و چنین مسائلی در هنگام خرید کارت وجود دارد.

 

دانلود درایور های کارت گرافیک های Nvidia

دانلود درایور های کارت گرافیک های AMD

 

خطرات تهدید کننده کارت گرافیک

یک سری خطا های انسانی  باعث تخریب و آسیب جدی به کارت گرافیک میشود که باید مراقب این موضوع باشید.

 

فن کارت گرافیک

در پاسخ به چرا کارت گرافیک تصویر نمی دهد باید توجه داشته باشید، هنگامی که کارت جدید نصب می‌کنید، سیم سایر قطعات کیس وارد فن گرافیک نشود. زیرا در صورت روشن شدن سیستم، فن دیگر حرکت نکرده و یک تهدید جدی برای آسیب رسیدن به کارت گرافیک شما خواهد بود.

اگرچه این مورد ارتباطی با نمایش تصویر ندارد، اما در این زمینه باید دقت داشته باشید. باید بیان داشت که کابل برق را هم درست متصل کنید.

 

چگونه فن های کارت گرافیک را تعویض کنیم؟

اتصال کابل برق کارت گرافیک

کابل برق باید کاملا محکم و سفت متصل شود و اگر خلاف این باشد دچار مشکلات زیر میشود

 

آمپرکشی کارت گرافیک

گاهی کابل برق شل می‌شود و این امر موجب کشیدن جریان شده و سوکت کارت گرافیک نیز به همین دلیل دچار آب شدن خواهد شد یا به قول معروف , آمپر کشی رخ میدهد.

 

سخت جا رفتن کابل برق کارت گرافیک

یکی از موارد خطرناک درباره کارت گرافیک، جا زدن سخت آن است. برخی افراد اصرار دارند چیزی که وارد سوکتی نمی‌شود را به سختی وارد کنند.

درباره برق شهری چنین مواردی مشکل ساز نیست اما در برق کامپیوتری اگر اشتباهی رخ دهد دیگر قابل جبران نیست زیرا با جریان برق ثابت رو به رو هستید، بنابراین در صورت اتصال اشتباه، انفجار و اتفاقات ناهنجاری رخ خواهد داد.

در مجموع دقت کرده و اشتباه کابل برق کارت گرافیک را وارد نکنید. در نهایت بهتر است با توجه به موارد ذکر شده، مشکل عدم نمایش تصویر را حل نمایید و در غیر این صورت به سراغ یک کارشناس بروید.

 

شما میتوانید در صورت حل نکردن این مشکل با بخش پشتیبانی گیمستان در تماس باشید

جهت تماس با ما کلیک کنید

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

7 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساسان
ساسان
1 سال قبل

ممنون از مطالب مفید

عباس علی پور
عباس علی پور
1 سال قبل

سلام
وقتتون بخیر
ببخشید من وقتی کارت رو وصل میکنم و بعد سیستم رو روشن میکنم صفحه تقریبا بنفش نشون میده و چیزی عملا نشون نمیده

pmfdhdg
pmfdhdg
پاسخ به  عباس علی پور
5 ماه قبل

سلام کابل مانیتورو عوض کن خراب شده

صالح
صالح
1 سال قبل

سلام مادربرد h570 prime با rx580 مچ نمیشه چیکار کنم؟

علیرضا
علیرضا
4 ماه قبل

سلام کارت نمیدونم چرا کارت گرافیکم اول تصویر میده بعد قطع میشه و فقط صدا میاد

سعید
سعید
2 ماه قبل

سلام یه سوال. من کارت گرافیکم rx580هست سری گیمینگ MSI ولی از دیروز متوجه شدم الان کارت موقعی که روی کیسمه تصویر نمیده ولی از انبرد میتونم تصویر بگیرم.بعد هاردم SSDm2 هست بعد موقعی که از انبرد میگیرم ویندوزمو بالا نمیاره میرم تو بایوس میبنیم SSD ام را نمی‌شناسه دوباره کارت را بر میدارم درست میشه خود به خود اینجوری شد لطفا اگه کسی با این موضوع مواجه شده به منم بگه ممنون میشم