اخبار و مقالات

کدام بازی ها برای استریم کردن بهتر هستند ؟

10 بازی برتر برای استریم کردن

در سال های اخیر استریم کردن به یک شغل ثابت، با درآمد مناسب تبدیل شده است و گیمر ها بیشتر از گذشته به دنبال کسب درآمد از طریق بازی کردن هستند. برای تبدیل شدن به یک استریمر موفق تنها مهارت داشتن در ویدیو گیم ها کافی نیست. در واقع این کار نیاز به داشتن برنامه ریزی دقیق و عملکرد مرتب و همچنین سیستم مناسب و تجهیزات جانبی نیز هست. از طرفی کدام بازی را استریم بکنیم؟ یک سوال بزرگ برای همه استریمر ها از با سابقه، تا تازه کار است. اینجا لیستی از 10 بازی برتر برای استریم که بازدید کننده های زیادی را به خودشان جذب کرده اند معرفی می کنیم.

در انتخاب این لیست سعی بر این شده است که علاوه بر تعداد بیننده های بازی ها در سایت های معتبر به محبوبیت کلی آن ها نیز توجه بشود. یک مورد دیگری که باید ذکر کنیم این است که این مقاله در ژانویه 2022 نوشته شده است و ممکن است در زمان دیگر بازی های دیگری در صدر بهترین بازی ها دنیا برای استریم کردن تبدیل شده باشند.

لیست 10 تایی بازی ها


10- PUBG: BATTLEGROUNDS

بازی PUBG از معروف ترین بازی های multiplayer است و تقریبا اسم آن را هر گیمری شنیده است. PUBG اولین بازی شوتر آنلاین با این کیفیت عالی و نمرات بالا بود که برای smart phone ها ارزه شد و همین کافی بود تا این بازی را به شهرت جهانی برساند. امروزه با اینکه از محبوبیت آن کاسته شده است ولی هنوز علاقمندان خاص خود را در دنیای گیمینگ دارا می باشد. البته در سال جدید استودیو کرفتون (Krafton) با تبلیغات زیاد و آپدیت های گوناگون سعی بر این دارد که باری دیگر PUBG به شهرت سابق خود باز گرداند.

 

9- Minecraft

Minecraft از بهترین و قدیمی ترین بازی هایی است که با گیم پلی خاص خود تا به امروز در صنعت گیم باقی مانده است. این بازی با آزادی کامل و خاصی که به پلیر های خود در بازی اش داده است توانسته یک شخصیت عالی برای خود ایجاد کند. Minecraft از آن دسته بازی هایی است خلاقیت، هیجان، نقش آفرینی و حتی حس ترس و رضایت را می تواند به گیمر ها منتقل می کند.

 

8- Counter-Strike: Global Offensive

CS نیز مانند Minecraft از بازی های قدیمی این لیست و دنیای بازی های رایانه ای به شمار می رود. CS در زمان خود آن قدر مورد علاقه گیمر ها واقع شد که تصور می شد بازی بهتر از آن تولید نمی شود. جالبی بازی این است که CS یک بازی مود شده از بازی Half life است. CS امروزه یکی از بیشترین سرور های بازی های آنلاین را دارا می باشد و همچنین گیمرها در جای جای دنیا به مسابقت تیمی و انفرادی آن می پردازند.

 

7- Fortnite

Fortnite از بازی هایی است که محبوبیت خاصی بین گیمر ها دارد. این بازی در سال 2017 برای اغلب کنسول ها و در تابستان 2018 برای گوشی های هوشمند عرضه شد. این بازی به دلیل آرت هنری، شخصیت های فانتزی و یک سری ویژگی های اختصاصی خود از محبوبیت بالایی برخوردار است و همچنان در بین بازی های آنلاین دارای بیننده های بالا است. شرکت Epic games در تلاش است که بازی Fortnite را به شکل های خاص خود همیشه در صدر لیست بهترین بازی های استریم نگه دارد.

 

6- Call of Duty: Warzone

Call of Duty از بازی هایی است که نسل های بسیار زیادی از جامعه ی گیمر با آن خاطره دارند. این بازی از همان نسخه ی اول خود دارای محبوبیت زیادی بود. یکی از قدرت های سازندگان بازی Call of Duty، محبوب و جذاب نگهداشتن آن در طی این همه سال است. Call of Duty با تولید چندین سری داستان و ژانر در بازی های خود و به موقع ایجاد کردن بخش آنلاین توانست تا به امروز از بازی های ترند در دنیا باشد. از دیگر ویژگی های این بازی گرافیک بالای آن به خصوص در نسخه MW4 بود که شگفتی در زمان خود ایجاد کرد. 

 

5- Grand Theft Auto V

GTA V محبوب ترین و پرفروش ترین بازی ویدیویی در صنعت گیم تا به امروز بوده است. GTA از سری بازی هایی است که در زمان عرضه هر نسخه ی خود انقلابی عظیم در صنعت گیم ایجاد می نمود. این سری بازی ها همیشه مورد توجه گیمر ها بوده است. امروزه نیز بیشتر دنیای گیم به دنبال جدید ترین دنباله این بازی یعنی GTA VI هستند. شرکت rock star آن قدر GTA را عالی و بی نظیر طراحی کرده است که در نهایت آن را به یک اثر هنری برای جامعه گیمینگ تبدیل کرد. rock star به تازگی نسخه های قدیمی این سری بازی را ریمستر کرده است که بر خلاف گذشته با انتقادات زیادی مواجهه شد.

 

4- Escape from Tarkov

escape from tarkov یک شبیه ساز بسیار عالی از جنگ و میدان نبرد است. این بازی به دلیل خلق عالی و بی نظیر میدان جنگ توجهات زیادی از گیمر ها را به خود جلب کرد. شما در escape from tarkov مانند یک شخصیت واقعی ابتدا به خرید سلاح، کلاه خود، جلیغه ضد گلوله، ادوات جنگی و دیگر وسایل مورد نیاز برای درگیری می پردازید و سپس می توانید به شبیه ترین بازی میدان نبرد قدم بگذارید . این بازی یک شبیه ساز دقیق است و شما حتما باید در مجهز کردن خود و سلاح هایتان با دقت عمل کنید، در غیر این صورت صد در صد مردین. جزئیات در این بازی بسیار مهم است، مثل تعداد خشاب هایی که حمل می کنید، قنداق اسلحه ای که انتخاب می کنید و … .

 

3- Dota 2

Dota 2 یکی از معروف ترین بازی های آنلاین در سال های اخیر است. Dota 2 یکی از بازی هایی بود که در زمانی بسیاری از گیمر های ایرانی در گیم نت ها در کنار بسیاری از بازی های معروف دیگر مانند: CS /Call of Duty و … به بازی می پرداختند. دلیل دیگر معروفیت این بازی شباهت زیادش به بازی محبوب world of warcraft بود. شرکت بلیزارد انترتینمنت در واقع Dota 2 را با یک مود از روی بازی world of warcraft در سال 2003 ساخت و همچنین توانست در سال های بعد به یک بازی جدا گانه تبدیلش کند.

 

2- Apex Legends

Apex Legends نیز مانند بسیاری از بازی های این لیست با یک ساختار گیم پلی مشابه و تفاوت در جزئیات شخصی تولید شده است. بیشتر محبوبیت این بازی ها، زیاد بودن پلیر های آنلاین آن و زنده بودن یا بروز بودن بازی در زمان خود است. این بازی ها در نگاه اول بسیار شبیه به یک دیگر هستند و فقط در گرافیک و جزئیات شخصی با هم تفاوت دارند. اما یک نکته مهم برای این که بازی آنلاین در صدر ویور های سایت های برتر دنیا باشد این است که آن بازی چه اقداماتی برای تک شدن نسبت به سایر رقبا انجام می دهد. به عنوان مثال داشتن سرور ها، مپ ها و شخصیت های زیاد و متنوع، داشتن جزئیات جذاب و مورد پسند در گیم پلی و … باعث می شود که یک بازی مثل Apex Legends از دیگر بازی های هم سبک خودش جلو بزند.

 

1- League of Legends

یکی از بازی ها معروف امروز استریم بازی League of Legends است. این بازی به تازگی برای smart phone ها عرضه شده است. علاوه بر این یک آپدیت جذاب نیز بر روی نسخه قبلی انجام شده است. League of Legends به دلیل جدید تر بودن نسبت به Dota 2 دارای یک محبوبیت در بین گیمر ها است. یکی از کار های دیگری که بسیار جذاب نیز بود ساخته شدن یک سریال انیمه ای برای League of Legends بود. سریال Arcane با نمرات عالی (نمره 9.3 از IMDB) خود و محتوای جذاب، بیننده های بسیار زیادی را به خود جذب کرد و باعث ایجاد شهرت بیشتر برای این بازی شد. این اتفاق ممکن است که باعث شود دیگر بازی ها نیز دست به تولید کردن چنین محتوا هایی برای تبلیغات خود بزنند.

 

سخن آخر

به نظر گیمستان برای انتخاب بازی عالی در جهت استریم در درجه اول بازیی را انتخاب کنید که به آن علاقه و در آن مهارت دارید و در درجه دوم به دنبال بازی های ترند در سبک خود بگردین. دلیل انتخاب بازی مورد علاقه برای استریم این است که شما تا چند ماه اول کار خود درآمدی از آن بدست نمی آورید و فقط باید به بازی کردن ادامه دهید. این یکی از سختی های استریمر ها است و حتی ممکن است که مجبور به تغییر محتوا یا بازی خود شوید. 

یکی دیگر از نکات مثبت در استریم کردن پویایی، جذاب بودن و بامزه بودن خوده استریمر است. علاوه بر آن ارائه یک محتوای اختصاصی از خود یا ویژگی های مخصوص خودتان باعث جذب بیننده های مختص خودتان می شود.

 

بهترین بازی های سال 2021 از نظر Steam Awards

 

لطفا نظرات خود را در مورد بازی های این لیست برای ما بنویسید

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها