راهنمای خرید

آیا لپتاپ به کول پد نیاز دارد ؟

تاثیر کول پد برای لپ تاپ

تاثیر کول پد برای لپ تاپ

در ابتدا باید بیان کنیم که منظور از فن برای لپ تاپ همان فن بیرونی یا خارجی بوده نه فنی که شرکت‌ها درون دستگاه قرار می‌دهند. زیرا تصور ارائه لپ تاپ بدون فن غیرقابل ممکن است و هر دستگاه لپ تاپ باید از فن داخلی برخوردار باشد تا بتواند موجب کاهش دمای قطعات شود زیرا در غیر این صورت قطعات سخت افزاری دچار مشکل شده و ثبات عملکرد نخواهند داشت.

 

تاثیر خنک کننده برای لپ تاپ

 

آیا لپ تاپ به فن نیاز دارد؟

در این مطلب قصد داریم به تفسیر سوال آیا لپ تاپ به فن نیاز دارد بپردازیم، شرحی که در آن به سوال نیز پاسخ داده شده است.

 

بیشتر بخوانید:

آیا لپ تاپ شما کند هست ؟ با این روش به طور قطعی مشکل کندی سرعت لپ تاپ را حل کنین: حل مشکل کندی سرعت لپ تاپ

 

کول پد برای لپ تاپ

استفاده از کولپد در کنار لپ تاپ یک عمل اختیاری بوده و افراد می‌توانند بدون داشتن کول پد از لپ تاپ استفاده کنند یا اینکه فنی به کار گیرند. بنابراین اجباری در این مسئله وجود ندارد و تنها از روی اختیار و تمایل می‌توان به بهره گیری از فن پرداخت.

بنابراین نیازی نیست حتما یک فن برای لپ تاپ خود تهیه کنید، اما اگر لپ تاپ شما درگیر کاربری سنگینی است، بهتر بوده به تهیه فن بپردازید و در غیر این صورت برای کاربری‌های سبک ضرورتی به استفاده از فن نیست.

کول پد در واقع یک خنک کننده تخت هستند که شامل چندین فن داخلی و با قرار گرفتن در قسمت زیرین لپ تاپ به خنک کردن قطعات داخلی آن می‌پردازند.

بنابراین داشتن یک فن یا همان خنک کننده کمک شایانی به بهبود عملکرد فن داخلی نوت بوک می‌کند.

 

دمای لپ تاپ چقدر است؟

تولیدکنندگان خنک کننده لپ تاپ مدعی هستند این وسایل جانبی می‌توانند به طرز شگفت انگیزی موجب کاهش دما بدنه و قطعات لپ تاپ شوند. به طور طبیعی پردازنده لپ تاپ دارای دمای 50 درجه سانتیگراد بوده و درصورت شرایط سنگین به 70 درجه هم خواهد رسید. البته دما بیشتر هم خواهد رفت اگر بسیار کاربری سنگین باشد و باید خاطرنشان کرد مدل‌های گیمینگ دارای سیستم کولینگ حرفه‌ای هستند و در صورت رسیدن دما به 100 درجه , ظرفیت هندلینگ آن را دارند.

 

در چه شرایطی باید از کول پد برای لپ تاپ استفاده کرد؟

اگر در هنگام استفاده از لپ تاپ عادت دارید آن را روی پای خود قرار دهید و روی تخت از لپ تاپ استفاده می‌کنید، کول پد یا فن خارجی برای لپ تاپ گزینه مناسبی محسوب می‌شود. اما هنگام استفاده از این وسیله خارجی و جانبی باید به موارد زیر توجه داشت:
• به جایگاه فن کول پد توجه داشته باشید زیرا اگر فن آن در گوشه یا وسط باشد چندان مفید عمل نخواهد کرد.
• همچنین اگر در طراحی دستگاه شما، به ویژه قسمت زیرین آن، از آلومینیوم استفاده شده، می‌توانید از خنک کننده لپ تاپ برای دفع بهتر حرارت بهره گیرید. در چنین دستگاه‌هایی، فلز در واقع بخشی از طراحی برای دفع حرارت بوده و استفاده از کول پد می‌تواند کمک کننده باشد.
• اگر قصد خرید کول پد دارید بهتر بوده نسخه آلومینیومی را تهیه کنید، زیرا در دفع حرارت عملکرد بهتری دارند.

 

تاثیر کولپد برای لپتاپ

فن‌های خارجی یا همان کول پد لپ تاپ گزینه مناسبی برای مواقعی است که کاربری زیادی از لپ تاپ دارید، بخصوص اینکه اگر نوت بوک قدرتمندی ندارید و کاربری سنگینی هم به کار می‌گیرید.

 

منبع مقاله تاثیر کول پد برای لپ تاپ

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها