راهنمای خرید

سیستم ورک استیشن چیست ؟ + توضیحات

سیستم ورک استیشن چیست

سیستم ورک استیشن

سیستم ورک استیشن چیست؟

افرادی که در زمینه رندرینگ، طراحی دیجیتالی و گرافیک فعالیت دارند، با سیستم ساده نمی‌توانند نیاز خود را برآورده سازند. آنها به دنبال سیستم‌های قدرتمندی بوده تا بتوانند طرح یا فعالیت خود را به سادگی انجام دهند که در این بین باید به سراغ سیستم‌های حرفه‌ای از نوع ورک استیشن بروند.

کاربرد لپ تاپ سیستم ورک استیشن

این نوع سیستم‌ها برای افرادی تدارک دیده شده که فعالیت CAD و Maya و 3دی مکس دارند بتوانند آثار برجسته‌ای ایجاد نمایند. سیستم‌های ورک استیشن به دلیل داشتن سخت افزار فوق قدرتمند هیچ نقص عملکردی نداشته و گزینه‌های عالی هستند که برای افرادی با فعالیت‌های حرفه‌ای طراحی تدارک دیده شدند.

در این مطلب درمورد پاسخ به ” سیستم workstation چیست؟ ” قصد داریم با سیستم‌های ورک استیشن آشنا شویم.

 

سیستم‌های ورک استیشن چه پردازنده‌ای دارند؟

سیستم‌های ورک استیشن برخلاف مدل‌های ساده دارای قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده را دارند که آن هم از نوع ذئون اینتل است. این سیستم‌ها دارای پردازنده حرفه‌ای بوده که در نوع خود عملکرد بالایی داشته و گزینه‌های ساده نیستند. چیپ‌هایی که در سرورها هم از آنها بهره گرفته می‌شود و اینتل این چیپ‌ها را برای دستگاه‌هایی تولید می‌کند که برای حرفه‌ای‌ها کارایی دارد.

 

آیا cpu لپ تاپ قابل ارتقا است؟

 

این چیپ‌ها دارای سرعت و پردازش بسیار بالا هستند و امنیت قابل توجهی هم دارند. در واقع هدف از طراحی چنین چیپ‌هایی، استفاده در سیستم‌های حرفه‌ای و اینترپرایزی چون سرورها است. همین امر موجب می‌شود تا سیستم‌های ورک استیشنی را دستگاه‌های حرفه‌ای و رده بالا بدانیم.

البته ناگفته نماند که این سیستم‌ها هم سطح بندی داشته و رده بالا و رده پایین دارند.

 

لپ تاپ ورک استیشن چیست

 

ذخیره‌سازی داده در سیستم‌های ورک استیشن

در سیستم‌های ورک استیشن به دلیل وجود قابلیت پشتیبانی از چندین درایو حافظه، می‌توان شاهد پشتیبانی فناوری RAID بود. در نهایت امنیت داده‌ها به شدت بالا بوده و بسته به نوع رید پیاده‌سازی اطلاعات صورت می‌گیرد. نکته جالب اینجا بوده که اگر درایوهای آن دچار مشکل شود، سیستم بدون Downtime به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ناگفته نماند سیستم‌های ورک استیشنی دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتر و پردازنده‌های پرهسته‌ای هستند.

 

رم در سیستم‌های ورک استیشن

هر سیستمی با رم و حافظه بیشتر می‌تواند عملکرد بهتری از خود نشان دهد. سیستم‌های ورک استیشنی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سیستم‌های مورد اشاره دارای حافظه رم ECC هستند، بنابراین نه تنها سرعت پردازشی بالایی دارند، بلکه امنیت قابل توجهی هم می‌توان انتظار داشت.

ناگفته نماند که سیستم‌های مذکور یکی از نقاط برجسته آنها تعداد بسیار اسلات DIMM است. بنابراین هر سیستم ورک استیشنی دارای تعداد زیادی اسلات رم DIMM هستند.

 

کارت گرافیک سیستم‌های ورک استیشن

سیستم‌های ورک استیشنی دارای گرافیک انویدیا Quadro، Tesla ، NVS و AMD FirePro هستند. البته باید بیان داشت که سیستم‌ها می‌توانند از هر یک این مدل‌ها برخوردار باشند. بنابراین در یک سیستم ورک استیشنی یکی از کارت‌های گرافیکی فوق مورد استفاده قرار می‌گیرد و همگی دارای عملکرد پردازشی بالایی به عنوان تراشه گرافیکی هستند.

 

 

سیستم ورک استیشن چیست

 

در بازار ورک استیشن‌ها برندهای مختلفی فعالیت دارند که از جمله باید به دل، HP، ایسر و برخی دیگر اشاره کرد. برندهایی که سابقه درخشانی در این حوزه داشته و می‌توان انتظار عملکرد بالایی از محصولات این کمپانی‌های شناخته شده داشت.

منابع مقاله سیستم ورک استیشن چیست 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها