آموزشی, راهنمای خرید

عمر کارت گرافیک چقدر است + فیلم

دمای کارت گرافیک

عمر مفید کارت گرافیک

عمر کارت گرافیک چقدر است ؟ یا به عبارتی چند سال است یک وسیله با کلی سلیکون یا آی سی , عمر مفید آن چقدر است ؟ عمر مفید همچین چیزی یا جنسی بستگی به دمای نگهداری آن دارد یعنی دمایی که در آن مشغول به فعالیت است حتی اگر 24 ساعت هم کار کند باز موضوع اصلی دمای نگهداری آن است.

 

 

مدت عمر کارت گرافیک چقدر است

بطور کلی عمر مفید کارت گرافیک 4 الی 5 سال تخمین زده میشود ولی هر چقدر این دما نسبت به 50 درجه و همینطور به ترتیب هر چه دمای آن بیشتر بشود عمر مفید آن کاهش پیدا میکند

اگر کارت گرافیک خود را در دمای 85 درجه کار کند کمتر از یک سال عمر آن به پایان خواهد رسید حالا چه از این نظر که فن ها به سختی کار خواهند کرد و حتی آی سی ها هم به زحمت خواهند افتاد.

 

محیط کارت گرافیک

افزایش طول عمر کارت گرافیک

اما چکاری انجام دهیم تا این اتفاق پیش نیاید؟ در ابتدا سعی کنیم دما را به پایین بیاوریم در دمای مناسبی از کارت گرافیک خود نگهداری کنیم

استفاده از کیس مناسب

اگر کیسی دارید که کارت گرافیک خود را در آن نگهداری میکنید و از آن استفاده میکنید باید کیس شما تهویه مناسب داشته باشد به این معنا که فضای مناسبی برای رد و بدل شدن هوا داشته باشد و فضای آن بسته نباشد

کیس های موجود در گیمستان از استاندارد های علمی و آزمایشی بهره مند هستند , جهت مشاهده کیس های استاندارد پایین را کلیک کنید.

 

خرید کیس کامیپوتر

 

زیبایی یا کارایی ؟

برای مثال برخی افراد کیس را در قابی قرار می دهند و دور آن را احاطه میکنند که جلوه خوبی از لحاظ زیبایی داشته باشد حتی برخی از شرایط افراد کیس را در یک جایی مانند کابینت قرار میدهند و در را میبندند و نمیگذارند که کیس در شرایط مناسبی نفس بکشد برای حل این موضوع پس باید چه کرد؟ راه حل این است که کیس فضای مناسبی برای رد و بدل شدن هوا داشته باشد

 

سیستم تهویه کیس

اگر شما کیس گران قیمتی هم ندارید حداقل در کیس خود را باز بگذارید و یا حداقل هنگام انجام بازی یک پنکه یا فن در کنار دست خود بگذارید و یا میتوانید از فن ها و سیستم خنک کننده موجود در گیمستان بهره مند شوید.

 

حل مشکل گرمای کارت گرافیک

راه های دیگری نیز وجود دارد مخصوصا زمانی که هنوز هم دمای کارت گرافیک شما پایین نیامده است و همچنان دمای آن بالا است

کاهش ولتاژ کارت گرافیک

زمانی که شما کرات گرافیک را اورکلاک می کنید که قابلیت بهتری به شما بدهد از آن سمت میتوانید با استفاده از نرم افزاری هایی مانند افتر برنر ولتاژ را پایین بیاورید که دما هم هم پایین بیاید این راه نیز کمک شایانی برای پایین آوردن دمای کارت گرافیک شما میکند

 

خمیر سیلیکونی برای کارت گرافیک

تعویض خمیر سیلیکونی

و یا بطور مثال کارت گرافیکی که از آن یک یا دو سال استفاده شده است آن پد سیلیکونی که بین هیت سینک وجود دارد و در خود چیپ ها آن پد ها بطور عمده خشک میشود خمیر سیلیکون یا پد سلیکیون به شدت به دمای نگهداری حساس است و شما باید دما را چک کنید و موضوع اینجاست که اکثر افراد از این موضوع اطلاعی ندارند و فقط با کارت گرافیک خودشان به بازی می پردازند

خرید خمیر سیلیکونی

 

کنترل دمای کارت گرافیک

خب برای پیشگیری از آن کار حداقل نرم افزاری مانند جی پی یو زد یا اچ دابلیو اینفو یا خود نرم افزار افتر برنر که به آن شاره کردیم میتوانند به شما دمای کارت گرافیک را هنگامی شما مشغول بازی هستید را اطلاع دهند که به عنوان مثال دمای کارت گرافیک شما چند درجه است و این امر تاثیر بسزایی در عمر مفید کارت گرافیک شما دارد.

دانلود برنامه افتربرنر

 

عمر کارت گرافیک ماینینگ

اگر شما با کارت گرافیک خود مشغول ماینینگ هستید اینجاست که ماجرا حساس تر میشود و مشا باید به دمای آن توجه زیادی داشته باشیدبه این دلیل که 24 ساعت کارت گرافیک شما مشغول انجام کاراست سرعت فن را چک کنید زیرا بعضی وقت ها فن ها در اثر گرد و غبار محورشان از بین میرود و باید تعویض بشوند و همین کار نکردن فن میتواند آسیب جبران ناپذیری به کارت شما وارد کند و مواردی از این قبیل برای اینکه ما بتوانیم عمر کارت گرافیک خود را افزایش دهیم وجود دارد.

 

پد سیلیکونی برای کارت گرافیک

تعویض پد سیلیکونی

زمانی که مطالبی در مورد خمیر سلیکونی برای شما ذکر کردیم ( اگر نخوندید پایین کلیک کنید) یک موضوعی اینجا مطرح میشود که آیا من خمیر یا پد سلیکونی که دارم پاره شده چه باید کنم؟

 

انواع خمیر های سیلیکونی را بشناسیم + کاربرد های آن

 

پد سیلیکون قابلیت تعویض دارد منتها دقت زیادی میخواهد یعنی اینکه شما باید در این کار مهارت لازم را داشته باشید یا به عبارتی نیمه حرفه ای باشید در مراحل تعویض باید فن ها و هیت سینک باز شود بعد اینکه شما باید پد مناسب با آن کرات گرافیک قرار جایگزین قرار دهید با درجه ی انتقال گرمای مناسب و با ضخامت مناسب و خوب و همه این هارا میتوانید از فروشگاه گیمستان خرید کنید.

 

خرید پد سیلیکونی

 

خلاصه اینکه این کار نیاز به یک مقدار مهارت و تخصص دارد و همینطوری و بدون مهارت نمیتوان اینکار را انجام داد و اینکه برای کارت گرافیک حتما باید پد استفاده کنید و آن پد خوب هم باید خوب باشد.انجام این کار جزو خدمات ما نیز هست ولی شما خودتان در صورت داشتن مهارت کافی قادر به انجام دادن آن هستید اینها مواردی بود که میتواند برای شما در مبحث نگهداری کارت گرافیک به شما بسیار کمک کند.

شما میتوانید با شماره موجود در سایت با کارشناسان فنی گیمستان در تماس باشید برای تعویض پد سیلیکونی

 

تماس با گیمستان

کارشناسان گیمستان با بهره گیری از متخصصان خبره , تعویض پد سیلیکونی و ایرادات دیگر را به بهترین نحو انجام میدهند.

 

عمر مفید کارت گرافیک xfx rx580

این کارت گرافیک , عمر مفیدش به چندین عامل بستگی دارد ولی در بدترین شرایط 1 تا 2 سال دوام میاورد.

 

 

پاور مناسب جهت افزایش عمر کارت گرافیک

و علاوه بر این موارد باید گفت داشتن پاور مناسب (برق مناسب ) است

 

پاور کارت گرافیک

برق کارت گرافیک

اگر شما برق مناسبی به کارت گرافیک خود ندهید در آن شرایط دیگر نباید از اصطحلاک صحبت کرد زیرا که خود پاور میتواند بطور مستقیم آسیب را به کارت گرافیک وارد کند خب زمانی که شما آن برقی که به کارت گرافیک خود انتقال می دهید این امر مهم است که کارت گرافیک بادی ولتاژ مناسب یا به عبارتی ولتاژ صحیحی داشته باشد. ولتاژ آن نویز نداشته باشد سرج پروتکشن داشته باشد و خیلی مواردی که یک مقدار تخصصی است

قیمت پاور کارت گرافیک

 

پاور مناسب کارت گرافیک

اصل قضیه این است که یک پاور مناسب برای آن قرار دهید برای مثال کابل آن را خودتان با طراحی خودتان وصل نکنید یعنی اگر پاور شما 8 پین ندارد دست به انجام کاری مانند پاره کردن سیم و وصل کردن مجدد آن بزنید و یا یک کابلی درست کنید و به سختی وارد آن کنید و اینکه به عنوان مثال 20 یا 30 میلیون قیمت کارت گرافیک شماست و شما حاضر به اینکار نیستید که 1 میلیون هزینه پاور آن کنید و اگر این کار را انجام دهید مقصر اصلی خودتان هستید و کسی دیگری مقصر آن نیست و به این حواستان باشد و تبدیل در برای پاور های قدیمی وجود دارد برای مثال 6 پین و 8 پین و یا هر تبدیلی که به آن احتیاج دارید و سر خود دست به انجام سربندی پاور برای کارت گرافیک خود نکنید.

 

عمر GPU

این موضوعاتی که برایتان مطرح کردیم میتواند پیش پا افتاده باشد اما می تواند به شما اسیب های جدی از جمله هزینه و خسارت های بسیار سنگین وارد کند و پول شما را به هدر بدهد و عمر مفید کارت گرافیک شما را کاهش دهد بسیار ممنون که همراه ما بودید و وقت گذاشتید و این مقاله را مطلب را مطالعه کردید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها