راهنمای خرید

لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه + توضیحات

لپ تاپ دسته دوم یا نو

آیا لپ تاپ دسته دوم بخریم یا نه ؟

لپ تاپ‌ها بدون شک ابزارهای مهمی در کسب و کار محسوب می‌شوند و علاوه بر آن در زمینه‌های دیگر نیز کاربرد دارند بنابرین برای کسانی که میخواهند لپتاپ دسته دوم بخرند سوالی مطرح هست که ” لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه ” در این مقاله پاسخ میدهیم.

 

گرانی لپتاپ نو

انتخاب گزینه مناسب، آن هم از نوع دست دوم با توجه به گرانی بی‌رویه آنها در بازار کشورمان، باید با دقت و اطلاعات کافی صورت گیرد. بسیاری به دلیل هزینه بالا خرید یک مدل نو سعی می‌کنند با خرید مدلی دست دوم هزینه را کاهش دهند.

در سوی دیگر خرید یک لپ تاپ دست دوم بدون دانش کافی ممکن است با ریسک همراه باشد. ریسکی که جبران ناپذیر بوده و هزینه نسبتا زیادی را ممکن است برای خریدار تحمیل کند. پس چه خوب خواهد بود ما بدانیم آیا لپ تاپ دسته دوم خریداری کنیم یا خیر.

در این مطلب به صورت مختصر خواهیم پرداخت که آیا یک نوت بوک دسته دوم خریداری کنیم یا خیر.

 

لپ تاپ دسته دوم

لپ تاپ استوک چیست

برخی از لپ تاپ‌های دسته دوم استوک هستند و به این نکته باید توجه شود.

برخی از لپ تاپ‌های دسته دوم به عنوان استوک شناخته می‌شوند و در واقع این نوع دستگاه‌ها از آن دسته دومی‌هایی نیستند که چندین سال کار کرده و برای فروش گذاشته شدند.

این لپ تاپ‌ها برای مدت کوتاهی کارکرد دارند و سپس صاحبین آنها تصمیم به فروش می‌گیرند. در واقع به لپ تاپ‌هایی استوک گفته می‌شود که کارکرد طولانی با آنها صورت نگرفته و تقریبا می‌توان این دسته را نو تلقی کرد، هرچند نو نیست.

بنابراین از چنین نظری باید لپ تاپ استوک را در صورت اطمینان از فروشنده، مناسب دانست و تقریبا نزدیک به نو است و در سوی دیگر قیمت مناسب‌تری نسبت به نو دارد.

 

خرید لپ تاپ دسته دوم

لپ تاپ دسته دوم

لپ تاپ‌های دسته دوم خوش قیمت هستند

در اینکه لپ تاپ‌های دسته دوم قیمت خوبی دارند، شکی نیست. قطعا اختلاف هزینه‌ای که برای یک مدل دسته دوم نسبت به یک مدل نو پرداخت می‌کنید، بسیار است. برای مثال اگر بخواهید یک مدل 20 میلیونی نو خریداری کنید، با هزینه 10 میلیونی مدل دسته دوم آن را تهیه نمایید.

بنابراین در زمینه قیمت می‌توان این لپ تاپ‌ها را کارآمد و ایده آل دانست. بخصوص در وضعیت گرانی این روزهای بازار لپ تاپ کشورمان که برای خرید یک مدل نو باید هزینه‌های بسیاری پرداخت کرد.

 

دسته دوم یا استوک ؟

از من به عنوان کسی که حدود 10 سال هست تو حوزه لپتاپ و کامپیوتر حضور و فعالیت دارد این رو به عنوان راز بشنوید:

” لپ تاپ های دسته دوم , با یکسری تعمیر و بهبود و نوسازی کردن , کاملا مانند روز اولش کار میکنه و عین لپتاپ نو میشه براتون ! لپ تاپ ماشین مکانیکی یا اتوموبیل نیست که بخواد کنتر بندازه بعد خراب شه … پس ماننده حرفه ایی ها باشید و لپ تاپ دسته دوم براتون دغدغه نباشه “

 

بهترین مارک لپ تاپ دست دوم

یک سری لپتاپ هستند اینها حکم ” لپتاپ عمری ” رو دارند و واقعا و انصافا پایداری و اصالت و قدرتشون رو نگه میدارن بعد از سالیان سال.

از مثال های معروف اون (البته قدیمی) , لپتاپ های سونی سری وایو , این لپتاپ بعد از گذشت 15 سال از ساخت هنوز بعد از نوسازی (نصب هارد اس اس دی , تعویض رم لپتاپ و … ) که در آینده مقاله هایی راجب این موضوع خواهیم داشت مانند روز اول کار میکند.

 

خرید از بهترین برند لپ تاپ در ایران

همانطور که هنگام خرید لپ تاپ نو به سراغ برندهای مطرح می‌رویم، برای مدل‌های دسته دوم هم می‌توان چنین گزینه‌ای را انتخاب کرد.

از ایسوس، ایسر، اچ پی , ماکروسافت گرفته تا دل و باقی برندها. البته بازار دسته دوم دل، ایسر، ایسوس و اچ پی بسیار داغ‌تر بوده، بنابراین از میان آنها می‌توان گزینه مناسبی را خریداری کرد و البته باز هم باید خاطر نشان کرد که از فردی معتبر تهیه نمایید.

 

تست لپ تاپ دسته دوم

تعداد فروشگاه‌های آنلاینی که به فروش لپ تاپ دسته دوم می‌پردازند کم نیستند. بنابراین اعتماد به آنها هم کمی دشوار است و نمی‌توان اطمینان داشت که یک محصول بی نقص را در اختیار شما می‌گذارند.

تست لپتاپ

خرید از گیمستان

حضوری خرید کردن کمک کرده که اعتماد بیشتری جلب مشتری شود. اما در فروشگاه گیمستان , متفاوت تر از بقیه ,برای خرید لپ تاپ دسته دوم , گیمستان دارای یک سری آزمایش های حرفه ایی و چند جانبه , گارانتی , پشتیبانی و چندین نوبت تست است.

شما میتوانید با اطمینان کامل از ترافیک و گرما و آلودگی و صرف کلی انرژی صرفه جویی کرده و از گیمستان لپ تاپ دسته دوم با کیفیت تهیه کنید.

در آینده به شما یاد میدیم که خودتان لپ تاپ دسته دوم را تست کنید.

جهت مشاهده فیلم های بیشتر به کانال آپارات گیمستان مراجعه کنید.

لپ تاپ دسته دوم یا نو ؟

بالاخره چی کار کنیم ؟ لپ تاپ دست دوم بخریم یا نه ؟ خرید لپ تاپ دسته دوم امر اشتباهی نیست اگر با اطلاعات صورت گرفته و از افرادی معتمد خریداری شود. اما بدون آگاهی و خرید از افرادی ناشی موجب خواهد شد دستگاهی معیوب و با هزینه نامناسب تهیه کنید. پس توصیه شده به نکات فوق توجه بیشتری داشته باشید تا یک خرید ایده آل را تجربه کنید.

 

منبع:

Are Used Laptops Worth Buying?

و مهم تر از همه تجربیات چندین ساله

مطالعه بیشتر:

انواع خمیر های سیلیکونی را بشناسیم + کاربرد های آن

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها