آموزشی, راهنمای خرید, نقد و بررسی

تاریخچه شرکت AMD + توضیحات

درباره amd

درباره شرکت amd

درباره شرکت amd بخوایم توضیح بدیم , شرکت ای ام دی تولید کننده انبوه زیادی مادر بورد , پردازنده مرکزی و پردازنده های گرافیکی برای کامپیوتر های شخصی و شرکتی است که شرکت ای ام دی دست به تولید آن برای هر طیف رنجی زده است برای یوزر های عادی تا یوزر های پیشرفته که کار های نسبتا سنگینی را با کامپیوتر های شخصی خود انجام می دهند و قطعا نیاز به کارت های گرافیک پیشرفته و قوی دارند.

 

رقیب سرسخت انویدیا و اینتل

امروزه ای ام دی دومین شرکت بزرگ تولید کننده انواع کارت های گرافیک است پس با جمله پی میبریم که با شرکت قدرتمندی برای خرید انواع کارت های گرافیک طرف هستیم. ای ام دی که همانطور از اسمش پیداست مخفف کلمه ادونس میکرو دیوایس هست یعنی دستگاه های میکرو پیشرفته که همانطور برایتان ذکر کرده ایم یکی از بزرگترین عرضه کننده محصولات سخت اقزاری در دنیاست.

2485 Augustine Drive headquarters in Santa Clara, California.jpg

تاریخچه شرکت amd

شرکت ای ام دی کار خود را با عرضه مدارات الکتریکی آغاز کرد همانطور که گفتیم شرکت ای ام دی رقیباصلی شرکت انویدیا در تولیت کارت های گرافیک است که رقابت بسیار سنگینی با یک دیگر دارند. شرکت ای ام دی واقع در سانتاکالارا در کالیفرنیا آمریکا است و درآمد این شرکت در یکی از سال های 2020 به 6.5 میلیارد در سال رسیده بود.

ای ام دی در سال 1969 همانطور که ذکر کردیم در کالیفرنیا آمریکا توسط جری ساندرز تاسیس شد و همکاران اون نیز نقش اساسی در تاسیس این شرکت ایفا کرده اند که قابل پنهان نیست سال 1982 ای ام دی به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های میکروپروسسور در دنیا معرفی شدکه یکی از نقاط قوت بی نظیر آن شرکت در آن دوره زمانی بود که موجب بستن قرار داد با شرکت آی بی ام شد که دقیقا دو سال بعد یعنی در سال 1384 به عنوان 100 شرکت تولید کننده سخت افزار های گرافیکی در آمریکا معرفی شد و هم اکنون دومین شرکت تولید و عرضه کننده کارت های گرافیک در جهان است.

اولین : پردازنده x86

اولین محصول تولیدی شرکت ای ام دی مربوط به سال 1366 است که در آن سال پردازنده ایکس 86 را به بازار عرضه کرد که نام اصلی آن کی 5 بود. ای ام دی در سال 2006 با خرید شرکت ای تی آی که تولید کننده انواع کارت های کرافیک بود وارد چرخه تولید کارت های گرافیک شد در آن سال ای ام دی آن شرکت را معادل 5.4 میلیارد توانست بخرد و بعد از زمانی موفق به حذف نام ای تی آی از روی محصولاتش شد که از یک جهاتی به جهان القا کند که این شرکت روند انحصاری شدن را پیش گرفته است بعد از این کار ای ام دی دست به کار فوق العاده ای زد یعنی ادغام کردن سی پی یو و جی پی یو با یکدگیر به منظور افزایش سرعت پردازشی دستگاه در این فعالیتی که ای ام دی انجام داد محاسبات با کارت گرافیک انجام میشد که خیلی خوب و عالی به شمار می آمد.

امروزه از کارت های گرافیک موجود در بازار بطور قطع یکی از آنها ای ام دی خواهد بود به دلیل کیفیت محصولاتش که در جهان زبانزد است. از جدیدترین و یا آخرین پردازنده گرافیکی ای ام دی که سر صدای زیادی به پا کرد میتوان به Radeon 6900XT اشاره مستقیم داشت که با فروش زیادی در سراسر دنیا همراه شد و یکی از محبوبترین پردازنده این شرکت به شمار می رود.

از محصولات دیگر و بسیار قوی و پرفروش این شرکت میتوان به Radeon Rx580 اشاره کرد. جهت مشاهده کارت گرافیک های ای ام دی با گارانتی معتبر از گیمستان , پایین را کلیک کنید.

خرید کارت گرافیک ارزان

 

سال هایی پرفراز و نشیب برای AMD

می توان گفت ای ام دی پس سال های بالا و پایین جایگاه ثابتی در تولید پردازنده های گرافیکی از جمله کارت های گرافیک در جهان پیدا کرده است و آن پیشرفت و قدرت شرکت ای ام دی دقیقا زمانی آغاز شد که با ساخت محصولاتش به شکل نواوری شده در پردازنده های 64 بیت و چند هسته ای کل جهان را حیرت زده کرد اما این را نیز باید گفت که این شرکت در دو یا سه ال اخیر با افت نسبتا بدی در فروش برخی پردازنده هایش مواجه شده است و حتی بیل گیتس مدیر شرکت مایکروسافت تا مقطعی قصد خرید این شرکت را داشت که فقط در حد همان حرف بود و این را بدانید که مبلغ پیشنهادی مایکروسافت به ای ام دی کمتر از مبلغ پیشنهادی به ماینکرفت که وجه خوبی برای این شرکت پر سابقه نداشت و در این روز های ای ام دی تمام سعی و تلاشش را برای تولید پردازنده ها با معماری زن Zen میکند و به امید آنکه روزی بتواند به رقابت داغ با دیگر ها با دیگر بازگردد.

امیدوارم این تاریخچه خلاصه درباره شرکت amd , پاسخگوی سوالاتتان باشد .

 

منابع درباره شرکت amd 

ای‌ام‌دی

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها