اخبار و مقالات

چگونه پد و خمیر سیلیکونی سیستم خود را تعویض کنیم؟

آموزش تعویض پد و خمیر سیلیکونی در کارت های گرافیک

یکی از نکته مهم در متعادل نگهداشتن دمای کارت های گرافیک استفاده کردن از خمیر و پد سیلیکونی مناسب می باشد. GPU ها و CPU ها از حساسیت بالایی بر خوردار هستند و همچنین قیمت زیاد این قطعه ها باعث می شود که از آن ها بیشتر مراقبت شود. یکی از عامل های خطرناک برای این قطعات بالا رفتن دمای بیش تر از حد توان آن ها می باشد. برای جلوگیری از این اتفاق کار ها و روش های زیادی وجود دارد ولی برای بهتر شدن بازده این روش های یک سری نکات حرفه ای وجود دارد که استفاده کردن از آن ها فواید زیادی دارد. یکی از این نکات استفاده کردن از خمیر و پد های سیلیکونی است. در اینجا می خواهیم به شما نحوه تعویض این دو محصول را به شما آموزش بدهیم.

معرفی مختصر و آموزش تعویض پد و خمیر سیلیکون

خمیر و پد های سیلیکونی همان طور که از نامشان پیداست دارای جنس سیلیکونی می باشند این دو بیشتر در قسمت های مهم CPU و GPU قرار دارد. در واقع خمیر و پد یک انتقال دهنده بسیار مناسب برای انتقال با درصد بالای دمای این قطعات به هیت سینک می باشد. تفاوت خمیر با پد نیز در جایگاه استفادشان است. از خمیر برای جای های اصلی سی پی یو و جی پی یو استفاده می شود زیرا در انتقال دادن گرما از پد بهتر عمل می کند. ولی از پد برای جاهایی که هیت سینک از قسمت هایی مثل خان، سلف، چوک و … فاصله دارد استفاده می کنند که علاوه انتقال دادن گرما فاصله این قسمت ها با هیت سینک را نیز جبران بکند.

آموزش نحوه تعویض خمیر سیلیکون CPU

برای تعویض خمیر سیلیکون در CPU ابتدا پیچ های هیت سینک را که به مادربرد متصل است باز کنید. هیت سینک را از CPU جدا کرده و خمیر سیلیکون قبلی را از روی CPU تمیز کنید. برای این کار فقط کافیست که باید دستمال خشک بخش اعظم آن را برداشته و با یک دست مال کمی نم ناک باقی مانده آن را کامل تمیز کنید. فقط این کار را به آرامی و با دقت انجام دهید. حال خمیر سیلیکون را به اندازه یک نقطه در وسط CPU بریزید و هیت سینک را بر روی آن قرار دهید. خیلی لازم نیست که خمیر تمام CPU را بپوشاند و مراقب باشید که چربی دست یا آشغالی به خمیر نچسبد. در آخر پیچ های هیت سینک را ببندید و تمام. زمان تعویض کردن خمیر سیلیکون با توجه به کار کرد هر دستگاهی از 1 تا 2 سال می باشد. از پد های سیلیکونی در مادربرد به ندرت استفاده می شود برای همین توضیحی در این قسمت برای پد ها سیلیکونی لازم نیست.

آموزش نحوه تعویض خمیر و پد سیلیکونی GPU

برای تعویض کردن پد ها و خمیر سیلیکون در GPU نیز مانند CPU ابتدا تمام قسمت های کارت گرافیک(قاب جلویی، بک لیت و هیتسینک) را برد اصلی جدا کنید. در این قسمت نیز خمیر سیلیکون قبلی را تمیز کنید. و مانند CPU یک قطره خمیر بر روی آن بریزید و با وسیله تمیزی کمی آن را پخش کنید. به هیچ عنوان با دست خود خمیر را پخش نکنید. برای تعویض پد نیز پد خود را به اندازه مناسب ببرید و با پنس آن را بری روی وی رم ها قرار دهید. و با دقت به بستن قطعات کارت گرافیک بپردازید.

این بود آموزش تعویض پد و خمیر سیلیکون در CPU و GPU اگر سوالی در این رابطه داشتید در کامت ها از ما بپرسید سعی می کنیم که خیلی سریع جواب بدهمیم.

 

 

 

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موبوتب
3 ماه قبل

من تقریبا هر یک سال این کارو میکنم

محمد
محمد
پاسخ به  موبوتب
6 روز قبل

تاثیرش چقده؟