اخبار و مقالات

10 تا از بهترین بازی های Survival جهان

10 تا از بهترین بازی های Survival در جهان بازی های ویدیویی

بازی های Survival علاقمندان بسیار زیادی در جامعه گیمینگ دارا می باشد این بازی ها به شما حس زنده ماندن در شرایط سخت و نفس گیر را القا می کنند. در این بازی ها شما باید حواستان به همه چیز باشد از کوچک ترین چیز ها تا اهداف اصلی و بزرگ بازی. گیمر هایی که به دنیای خیالی و مجازی خیلی علاقه دارند بیشتر به سمت این بازی ها می روند. در واقع این بازی ها شما را در دنیای خودش غرق می کند و شما خودتان را در جو و محیط بازی ها تصور می کنید. در این مقاله سعی داریم که 10 تا از بازی های Survival معروف و جذاب جهان را برای شما معرفی کنیم.

The Long Dark

The Long Dark یک بازی جذاب Survival می باشد. این بازی در سال 2022 برای کنسول های Xbox ، PS و نینتندو سوییچ و همچنین سیستم های رایانه ای عرضه شده است. The Long Dark یک بازی به شدت جذاب برای دوست داران سری بازی های Survival می باشد. داستان این بازی درباره یک خلبان می باشد که پس از سقوط هواپیمایش در مناطق سرد سیری کانادا جون سالم به در می برد. شما در این بازی باید با تمامی کمبود ها و سختی ها مقابله کنید. این بازی به پلیر حس واقعی Survival را القا می کند و برای کوچکترین چیز ها نیز باید تلاش زیادی انجام بدهید.

در واقع The Long Dark آن قدر حس Survival را به خوبی به تصویر کشیده است که خود را به عنوان یک بازی شبیه سازی برای این ژانر نیز می تواند معرفی کند. یکی از نکات منفی این بازی نداشتن بخش چند نفره یا مولتی پلیر می باشد که این قسمت بیشتر به دلیل سبک بازی ساخته نشده است.

 

Minecraft

یکی از باری ها Survival چندین سال اخیر دنیای گیم بازی Minecraft می باشد. این بازی امروزه دیگر به یک بازی با رده سنی پایین شناخته می شود ولی هنوز داری ویژگی های بسیار جذابی می باشد. Minecraft از همان ابتدا به دلیل گسترده بودن جهان آن و اختیار زیاد پلیر ها در دنیای آن توجه خیلی از گیمر ها را به خود خلب کرده بود. از این عنوان می توان به یک بازی Survival نیز اشاره کرد. در این بازی شما برای بقا باید منابع بدست بیاورید؛ از دست زامبی ها فرار کنید؛ سلاح بسازید و کلی کار دیگه. در واقع Minecraft یک بازی برای کسانی است که به دنبال داشتن اختیار کامل در جهان گیم هستند و این امید وجود دارد که این بازی جزو اولین بازی ها بزرگی باشد که به جهان متاورس ورود می کند.

 

The Forest

یکی دیگر از بازی های درجه یک در ژانر Survival بازی The Forest می باشد. در این بازی داستان آنچنان قدرتمندی وجود ندارد و سازندگان بازی فقط به ساخت بازی با محوریت Survival می باشند. داستان این بازی مانند بازی The Long Dark می باشد ولی با این تفاوت که این بار خلبان در یک جنگلی نا شناخته با موجودات آدم خوار سقوط کرده است. The Forest یک بازی است که در آن علاوه بر حس بقا حس ترس نیز به پلیر ها القا می شود.

یکی از نکات مثبت این بازی توانایی مولتی پلیر می باشد. که این قابلیت را به گیمر ها می دهد تا با دوستان خود این بازی را تجربه کنند. در بازی The Forest زمان یکی از مهم ترین نکات بازی است. زمان به این دلیل مهم است که شما باید در طول روز به تلاش کردن برای زندمان در شب بپردازید. وجود زامبی های وحشت ناک که دست جمعی حمله می کنند باعث ایجاد این مشکل در این بازی شده است.

 

DayZ

اگر به دنبال یک تجربه جذاب از بازی های آنلاین چند نفره و Survival می باشد بازی DayZ یکی از بهترین انتخاب های شما می تواند باشد. در واقع این بازی یک حس عالی از سریال The Walking Dead را به پلیر های خود می دهد. شما در این بازی باید به فکر همه چیز باشید. از  نیاز های شخصی گرفته تا فرار کردن از دست زامبی ها و مبارزه با دیگر پلیر ها. در این بازی بهترین کار این است که با چند پلیر دیگر یک کمپ برای خودتان تشکیل بدهید.

این بازی در سال 2022 برای تمامی کنسول ها و سیستم هایی روز دنیای به غیر از کنسول نینتندو سوویچ عرضه شده است. یکی از نکات منفی در این بازی نبود بخش آفلاین یا کمپین می باشد. البته مود های زیادی در این راستا برای این بازی ایجاد شده است ولی به مراتب از کیفیت بالایی بر خوردار نیستند.

هدف شما در بازی DayZ این است که زنده بمانید! زامبی‌ها دنیا را گرفته‌اند و بازیکن برای زنده ماندن، باید ساختمان‌های دنیای 225 کیلومتری بازی را بگردد تا آیتم‌هایی نظیر غذا، آب، لباس و غیره پیدا کند. در این میان، باید از خود مواظبت کنید و از مصرف غذای فاسد و یا آب غیر‌قابل‌شرب دوری کنید. در این بازی هم مثل سایر بازیهای سورویوال باید برای خود یک پایگاه ساخته و یک مکان امن داشته باشید. بازی DayZ یک بازی فوق‌العاده است، به خصوص اگر آن را با دوستان خود تجربه کنید. در واقع بازی DayZ یک مود از بازی ARMA می باشد که به دلیل علاقمندی شدید نسبت به این مود تبدیل به یک بازی جداگانه شد.

Rust

یکی از معروف ترین بازی های موجود در زمینه Survival بازی Rust می باشد. Rust یک بازی آنلاین محور می باشد که در یک دنیای پسا آخر و زمانی حریان دارد. این بازی یک دنیا بدون قانون را به تصویر کشیده است و شما در آن می توانید هر کاری را که دوست دارید انجام دهید. اما مهم ترین و اصلی ترین هدف شما در بازی جنگیدن با دیگر پیلیر ها و گروهک ها می باشد.

بازی Rust در سال 2022 برای تمامی کنسول ها و سیستم های بروز دنیا عرضه شده است. این بازی داستان خاصی ندارد و محوریت اصلی آن در جنگیدن در قالب کمپ ها یا گروهک ها با دیگر پلیر ها می باشد. بازی راست جزء بازی هایی است که نیاز به مهارت بالای پلیر دارد و اشخاص نوب نمی توانند از این بازی لذت ببرند. اگر به دنبال به چالش کشیدن خود در بازی ها ویدیویی هستید بازی Rust یکی از بهترین گزینه ها برای هر کسی می تواند باشد.

 

This War of Mine

یکی از عنوان های متفاوت در ژانر سورویوال بازی This War of Mine می باشد. این بازی فضای پشت جبه های جنگ را به تصویر می کشید و یک تابلوی نقاشی از زجز ها و کثیفی های جنگ می باشد. در واقع This War of Mine به دنبال نشان دادن سرنوشت مردم کشوری که به دنبال جنگیدن با دیگران است را خواسته تصویر سازی کند. فضای دو بعدی و سختی بیش از اندازه این بازی کاملا واقعیت این ماجرا را اثبات می کند. در این بازی حتی به مشکلات روانی که برای مردم پیش می آید نیز اشاره شده است و افراد علاوه بر پیدا کردن غذا و ایجاد امنیت باید با این مشکلات نیز دست و پنچ نمر کنند.

بازی This War of Mine برای تمامی کنسول ها، موبایل ها و سیستم های رایانه ای عرضه شده است و هر کسی می تواند به راحتی این بازی را تجربه کند. این بازی بسیار سخت می باشد و پلیر باید از روز اول بازی با برنامه و نقشه بازی را شروع کند. This War of Mine موقعیت های شروع زیادی را در اختیار پلیر ها قرار می دهد همچنین پایان های بسیار متفاوتی نیز دارا می باشد.

Green Hell

Green Hell همان طور که از نامش پیداست در مورد یک جهنم سبز یا جهنمی در دل جنگل می باشد. در دنیای ماشینی و دیجیتالی امروز انسان ها تصور خیلی زیادی از زندگی کردن و خطرات موجود در جنگل را متصور نمی شوند. جنگل ها زیستگاه هایی به شدت بی رحم و پر خطر می باشند. زندگی کردن در این مکان ها بدون وسایل مورد نیاز زندگی تقریبا غیر ممکن می باشد. بازی Green Hell نیز یک تصویر از این شرایط را شبیه سازی کرده است. بله بازی جهنم سبز یک شبیه ساز برای ژانر Survival می باشد.

این بازی نیز برای تمامی کنسول ها به غیر از نینتندو سوییچ و سیستم های رایانهای عرضه شده است. اگر به دنبال تجربه این بازی هستید خود را برای سختی و چالش آماده کنید. Green Hell برخلاف اکثر بازی های این لیست داری یک داستان بسیار جذاب و دنبال کردنی می باشد. همین داستان شاید دلیلی بر ادامه دادن این بازی با وجود همه چالش هایش می باشد.

 

Frostpunk

Frostpunk یکی دیگر از بازی های استودیوی 11 bit، سازنده شاهکار This War of Mine می باشد. این بازی نیز مانند This War of Mine یک بازی در سبک بقا است. اما Frostpunk دارای ویژگی های اختصاصی دیگر مانند سبک استراتژیک و ساختمان سازی و داستانی متفاوت می باشد. داستان Frostpunk درباره جهان آخر زمانی که سرما انسان های بسیار زیادی را نابود کرده و افراد باقی مانده به دنبال یک سر پناه گرم و امن برای خود می باشند.

در این بازی شما رهبر یک گروه از مردم می باشید که باید با یک نقشه و برنامه ریزی آن را از مشکلات و سختی ها نجات بدهید. این بازی برای کاربران PC و PS4 و Xbox عرضه شده است و همه ی پلیر های آن ها می توانند به راحتی آن را بازی کنند. استودیوی 11 bit در حال ساخت قسمت دوم این بازی نیز می باشد که برای دوست داران این بازی یک خبر خوش حال کننده می باشد.

Ark: Survival Evolved

 

بازی Ark: Survival Evolved یکی از بازی هایی در سبک Survival می باشد که دارای جهانی کاملا متفاوت نسبت به دیگر بازی ها می باشد. این بازی در دنیای داناسور ها و موجودات خیالی سر می کند و شما باید این موجودات را کرده و با دیگر پلیر ها و کمپ ها بجنگید. بازی Ark دارای داستان به خصوصی نیست ولی جهان بزرگ و لذت بخش آن باعث جذاب شدن این بازی می شود.

این بازی در بخش آنلاین خود بسیار جذاب می باشد. دلیل جذابیت آن عرضه این بازی برای رایانه‌های شخصی، PS و Xbox می باشد. اگر به دنبال یک بازی پر چالش و سخت در این ژانر می باشید Ark: Survival Evolved یک انتخاب خوب برای شما می باشد. دنیای این بازی به قدری بزرگ است که می توانید در آن به گشت و گزار بپردازید و لذت ببرید.

SCUM

یکی دیگر از بازی های Survival جذاب برای گیمر ها بازی SCUM می باشد. داستان این بازی در یک جزیره اتفاق می افتد و شما در کنار دیگر پلیر ها در این جزیره افتاده اید و باید به دنبال منابع و سلاح برای زنده ماندن خود باشد. بازی SCUM تماما آنلاین می باشد و شما باید در آن با دیگر بازی کنید.

داستان این بازی درباره زندانی هایی هستند که در یک جزیره دور افتاده رها می شوند و باید با دیگر زندانی ها به مبارزه و جنگیدن بپردازند و هم زمان با این اتفاقات پهباد هایی برای ثروتمندان اهل لذت فیلم برداری می کنند. شخصی که در این جزیره به عنوان نفر اول زنده می ماند می تواند آزاد شود وبه زندگی خود بر گردد.

4 1 رای
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
موبوتب
5 ماه قبل
امتیاز :
     

من خیلی از این سبک خوشم میاد . فقط تو اکثر بازیا مشکل جا به جایی دارم