راهنمای خرید

کیس اسمبل شده یا لپ تاپ ؟ کدام بهتر است ؟

کیس اسمبل شده

با بودجه یکسان , کیس اسمبل شده بخریم یا لپ تاپ ؟ کدام بهتر است ؟

سلام خدمت گیمستانی های عزیز سوالی بسیار رایج که از ما پرسیده میشه در این باره هست که ” با بودجه یکسان کیس اسمبل شده یا لپ تاپ ؟ کدام بهتر است؟ ” عنوان آن است.

سوالی جالب که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم و بررسی میکنیم.

کیس اسمبل شده یا لپ تاپ

اینکه کیس بخریم یا لپ تاپ و بودجمون هم یکسان باشه مثل مقایسه خرید خودرو پیکاپ یا خودرو سواری سدان هست. به طور قطع نمیشه گفت کدوم رو بگیرین برد کردین ولی وقتی کسی این سوال رو میپرسه احتمالا سردرگمی در هدف خود از خرید داره که لازمه یک سری نکات رو بهشون نشون بدیم .

با یک سری فاکتور ها این دو انتخاب رو باهم مقایسه میکنیم

حمل و نقل و قابلیت جا به جایی

خوب مصلما یک سیستم خانگی یا کیس اسمبل شده با احتساب مانیتور + کیس + کیبرد + و… , اگر شما بخواهید جا به جایش کنید باید حدودا هر بار حدود 10 15 کیلوگرم وسیله را با حجمی به اندازه پر کردن صندوق عقب یک خودرو را جا به جا کنید ! که خوب فکر نکنم چنین چیزی مدنظر افراد باشه.

لپ تاپ ها روز به روز , نسل به نسل (لیتوگرافی به لیتوگرافی) به سمت و سوی بهینه شدن (مصرف کمتر در عین حال بازدهی بیشتر) و سبک شدن پیش میروند و شرکت ها باهم رقابت میکنند. هرچند در بحث کیس ها هم “اسمبل مینی کیس” ها کم تلاش نکردند ولی یادمه لپ تاپ هایی حدود 20 سال پیش عرضه میشدند که وزنی حدود 8 کیلو 10 کیلو داشتند و انگار رقابت سر شکل و شمایل های یوقور و گنده داشتند ( مثل تینک پد هایی که البته قبلا برای شرکت IBM بود و یا توشیبا ماهواره ایی یا توشیبا صنعتی های P20 )

ولی اکنون سمت لپ تاپ های زیر 1.2 کیلوگرم و 1 کیلوگرم داریم میریم.

اگر فردی هستید که دائما نیاز به اینور و اونور رفتن دارید و کافه برو 🙂 هستید و خلاصه بیرون از خانه بیشتر از داخل خانه هستید نیازی به کیس ها خانگی ندارید و به سمت لپ تاپ های با پرفورمنس بالاتر بروید

برای راهنمایی جهت خرید لپتاپ میتونید از گیمستان بهره مند شوید و مشاوره و خرید را انجام بدید.

مشاوره

فروشگاه

 

پرفورمنس و قدرت

بخواهیم شرایط مقایسه منصفانه رو ایجاد کنیم , اگر لیتوگرافی های لپتاپ و کامپیوتر ( پردازنده, کارت گرافیک, رم و …) یکسان باشد یا به اصطلاح هم نسل باشند مصلما سیستم های ثابت و خانگی ( کیس های اسمبل شده ) بهتر و با ثبات تر نسبت به لپتاپ عمل میکنند .

اگر فردی هستید که نیاز به پردازش سنگین تری دارد و تحمل گرمای لپتاپ , کوچک بودن لپتاپ و مشکلات دیگر را ندارید به نفعتونه سراغ کیس های اسمبل شده بروید.

تریدر ها , ادیتور ها , گیمر ها , مهندسان بیگ دیتا , مهندسان آمار , مهندسان فیزیک و نیازمند به پردازش های سنگین مصلما انتخاب بهینه این افراد کیس های اسمبل شده است.

قابلیت ارتقا

لپ تاپ ها تو این قضیه هنوز با اختلاف از امپراتوری کیس های اسمبل شده عقب افتادند و اگر روزی بخواهید لپتاپتون رو به 5 سال آینده لااقل بروز کنید و کاری کنید که از نظر میانگین پردازش ها عقب نیوفتید , تنها کاری که میتونید بکنید ارتقای رم هست که خوب … :)))

ولی من همچنان کیسی دارم که 3 نسل رو تجربه کرده و هر بار که بخوام میتونم قطعات قدیمی رو بفروشم و قطعات جدید تر رو بخرم 🙂 (البته با هزار قرض و بدهی 🙂 )

گیمر ها بیشتر روی این قضیه مانور میدهند , روز به روز موتور های گیمینگ در حال آپدیت شدن و ارتقا هستند و میانگین مصرف کارتگرافیک ها بالا و بالا تر میرود و میتونیم ببینیم روزگاری که GT730 از خدایان کارتگرافیک در آن زمان بود , دیگر حتی قادر به بازکردن CSGO2 هم نیست 🙂

هزینه ها

به نظر من , کامپیوتر ها ثبات تعمیراتی خیلی بهتری نسبت به لپتاپ ها دارند و عملا بی هزینه هستند (البته اگر درست و اصولی اسمبل شده باشند و تست شوند) لپ تاپ ها هزینه تعمیرات بیشتری و پیچیدگی تعمیراتی خاص خودشون رو دارند ولی تو این قضیه کیس های اسمبل شده بهتر عمل میکنند

گیمستان تمام کیس های اسمبل شده اش را با بروز ترین متد های جهان و نرم افزار ها آزمایش و تست میکنند و میتوانید از سلامت آنها اعتماد کامل داشته باشید.

نتیجه گیری : کیس یا لپتاپ ؟

مزیت قابل جابهجا شدن لپ تاپ اینقدر زیاد هست که عملا در 3 آپشن دیگر با برتری کیس های اسمبل شده, برای کسی که نیازش باشد به چشم نمی آید. ولی کاملا مسئله شخصی هست و پاسخش کاملا به هدف شما برمیگردد و از حاشیه های سوشال مدیا در این باره دوری کنید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها