اخبار و مقالات

باتری جاروی رباتیک

باتری جاروی رباتیک

باتری جاروی رباتیک

باتری جاروی رباتیک شیائومی، جزو قطعات بسیار مهم است و بدون عملکرد صحیح آن، جاروی شما از کار می‌افتد و هیچگونه استفاده‌ای ندارد.

علت خرابی باتری جاروی رباتیک

اما چه چیزی باعث میشود که باتری آسیب ببیند تا از کار بیفتد در واقع باتری جاروی رباتیک یک عمر مفید دارد در صورتی که از آن به درستی استفاده شود تقریباً به همان اندازه عمر خواهد کرد.

عمر باتری جاروی رباتیک

باتری استاندارد جاروی رباتیک، حدود ۵۰۰ بار شارژ و دشارژ می‌شود و این یعنی ۵۰۰ بار تمیز کاری توسط جارو، حال اگر فرض بگیریم که شما از جاروی خودتان به صورت یک روز در میان استفاده می کنید، باتری جاروی رباتیک شما چیزی در حدود 3 سال عمر خواهد کرد.

باتری جاروی رباتیک

 

البته عمر باتری جارو به شرایط نگهداری و طرز استفاده از آن هم مرتبط می‌شود. برای مثال ممکن است شما یک جاروی نو تهیه کرده باشید اما پس از چند بار استفاده باتری جاروی شما به مشکل بخورد، چه چیزی دلیل این مسئله می‌تواند باشد؟ جاروی رباتیک از زمان تولید در کارخانه تا زمانی که به دست شما میرسد برای مدت زمانی در انبار می‌ماند شرایط نگهداری انبار بسیار مهم است. به طور مثال دمای بالا یکی از عوامل خرابی باتری می‌باشد.

استفاده طولانی مدت از باتری جارو رباتیک شیائومی

علت دیگری که می‌تواند بر باتری شما تأثیر بگذارد عدم استفاده برای مدت زمان طولانی است. اگر برای مدتی از باتری استفاده نکنید و این باتری شارژ باشد یا شارژ صفر داشته باشد به احتمال زیاد، این باتری برای استفاده مجدد نیاز یه شوک دارد و همچنین کیفیت اولیه خود را نخواهد داشت.

باتری جاروی رباتیک و روش نگهداری

اما راه حل چیست؟ اگر می‌خواهید جاروی خود را برای مدت طولانی کنار بگذارید میزان شارژ باتری را به حدود ۵۰ درصد برسانید و جارو را خاموش کنید. باتری‌های لیتیوم برای نگهداری طولانی مدت نیاز به چنین شرایطی دارند و همچنین نگهداری در دمای پایین تر از ۳۵ درجه.

اما وقتی که باتری جاروی رباتیک شما آسیب دید راه حل چیست؟ می توان با شوک و چند بار شارژ و دشارژ کردن، باتری را احیا کرد اما در بسیاری دیگر از موارد باید اقدام به تعویض باتری نمایید. از آنجا که هر مدل از جاروهای رباتیک، مدار شارژ مختص به خود را دارد صرفاً عوض کردن سلول‌ها مشکل شما را حل نمی‌کند. لذا قبل از اقدام به هر کاری با کارشناس مربوطه مشورت نمایید تا در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی شود. جهت خرید انواع باتری‌های جاروهای رباتیک به این بخش در سایت مراجعه کنید.

جهت گرفتن هرگونه مشاوره در مورد خرابی جاروی رباتیک خود می‌توانید با بخش روبو سرویس در سایت گیمستان تماس حاصل فرمایید.

تماس : 09102218099

واتسپ: 09102218099

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها