آموزشی

چگونه لپتاپ را به تلویزیون وصل کنیم

چگونه لپتاپ را به تلویزیون وصل کنیم

چگونه لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنیم ؟

اگر از کاربران حرفه‌ای لپ تاپ هستید شاید بخواهید آن را به یک نمایشگر بزرگ‌تر مانند تلویزیون متصل کنید , سوال ” چگونه لپتاپ را به تلویزیون وصل کنیم ” برای شما ایجاد میشود.

 

بیشتر بخوانید:

آیا لپ تاپ شما کند هست ؟ با این روش به طور قطعی مشکل کندی سرعت لپ تاپ را حل کنین: حل مشکل کندی سرعت لپ تاپ

 

البته هرچند لازم نیست یک کاربر حرفه‌ای باشید و هر فردی این تمایل را دارد که یک صفحه نمایش بزرگ را به لپ تاپ خود متصل کند تا تجربه کاربری بهتری در هنگام تماشا فیلم و سریال و برخی از این قبیل داشته باشد. در این مطلب قصد داریم نحوه اتصال تلویزیون به لپ تاپ را برای شما شرح دهیم.

 

انواع روش‌های اتصال لپ تاپ به تلویزیون

اتصال از طریق کابل HDMI

اتصال از طریق کابل HDMI

یکی از ساده‌ترین روش اتصال لپ تاپ به تلویزیون استفاده از کابل HDMI است. شما کافی بوده کابل موردنظر را به پورت HDMI لپ تاپ خود متصل کنید. بنابراین اگر یک روش ساده و مستقیم را بخواهیم نام ببریم، همین گزینه است.

 

نحوه اتصال هم به این صورت که وقتی hdmi را به دو طرف متصل میکنید در لپ تاپ دکمه ترکیبی Win + P را بگیرید و آپشن های زیر را انتخاب کنید:

  • Duplicate: پخش دو طرفه و عینا شبیه به هم
  • Extend: بزرگ شدن صفحه نمایش برای شما به صورتی که تلویزیون شما یک صفحه مجزا هست
  • Second Screen Only: پخش فقط از طریق صفحه دوم ( تلویزیون , مانیتور , پروژکتور و … )

 

کابل پشنهادی:

کابل HDMI سونی با متراژ 2 متر

(کابلی که خودم هم برای ایکس باکس استفاده میکنم)

 

اتصال به روش بی سیم HDMI

اگر به صورت کابلی نمی‌توانید از طریق HDMI لپ تاپ را به تلویزیون متصل کنید، با کمک یک وایرلس بی سیم HDMI این امکان وجود دارد تا به سادگی لپ تاپ به تلویزیون متصل شود.

فقط باید دو طرف این قابلیت را داشته باشد.

 

 

تبدیل type c به hdmi

کابل USB-C

اگر لپ تاپی دارید که پورت USB-C دارد، به سادگی می توانید آن را به تلویزیون متصل کنید. اگر چنین پورتی نیست با خرید یک آداپتور USB-C به HDMI این مسئله رفع می‌شود.

 

خرید تبدیل Type-C به HDMI

می‌توان خروجی تصویر Type-C لپ‌تاپ را به تلویزیون یا مانیتورهایی وصل کرد که سوکت HDMI دارند.

 

چگونه لپتاپ را با hdmi به تلویزیون وصل کنیم

با کابل VGA

دیگر روش استفاده از کابل VGA است. اگر دارای لپ تاپ قدیمی هستید، این دستگاه احتمالا پورت VGA داشته که شاید کیفیت HDMI را ارائه ندهد اما به عنوان یک روش قدیمی تر کاربردی است.

خرید تبدیل HDMI به VGA

کاربرد: می‌توان خروجی تصویر HDMI کارت‌ گرافیک را به مونیتورهایی وصل کرد که سوکت VGA دارند.

گوگل کروم کست

اگر به دنبال نمایش محتوا بیشتر از لپ تاپ روی تلویزیون هستید، گوگل کروم کست گزینه بسیار خوبی خواهد بود و روشی آسان است. این دانگل دارای پورت HDMI یا USB بوده و کافی بوده آن را به تلویزیون متصل کرده و از طریق لپ تاپ راه اندازی کنید.

 

میراکست

میراکست را باید نوعی دانگل است که عملکردی مشابه وای فای ارائه می دهد. میراکست هم مانند پورت HDMI بوده و کمک می کند تا محتوا باکیفیت خوبی از لپ تاپ در تلویزیون نمایش داده شود. بنابراین دیگر روش موردنظر میراکست است که باید دانگل آن را تهیه کنید.

 

فلش درایو

دیگر روش استفاده از فلش درایو است که با کمک آن قابلیت اتصال لپ تاپ به تلویزیون مهیا خواهد شد و از طریق آن می‌توانید محتوایی تماشا کنید.

 

استیم لینک

در واقع استیم لینک یک نرم افزاری بوده که جهت انتقال بازی به نمایشگر تلویزیون کاربرد دارد. با کمک آن کمترین تاخیر در نمایش محتوا را می توان شاهد بود. بنابراین یک روش کاربردی و عالی است

 

منبع مقاله چگونه لپتاپ را به تلویزیون وصل کنیم

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها