راهنمای خرید

کدام برند رم کامپیوتر بهتر است ؟

کدام برند رم کامپیوتر بهتر است

آشنایی با بهترین برند رم کامپیوتر

هر پردازنده کامپیوتر برای آن که بتواند عملکرد دقیق و سریعی داشته باشد، به یک رم نیاز دارد. حال اگر رم کیفیت و ساخت مناسبی نداشته باشد، بی شک روی عملکرد کلی سیستم تاثیر گذاشته و افت عملکردی به دنبال خواهد آمد.

در مقاله ” کدام برند رم کامپیوتر بهتر است ” قصد داریم شما را با بهترین برند رم کامپیوتر آشنا سازیم تا هنگام اسمبل یک سیستم بتوانید گزینه مناسب برای رایانه شخصی خود تهیه کنید.

 

بهترین برند رم کامپیوتر

برندهای مختلفی در بازار وجود دارند که می‌توانند حرف بسیاری برای گفتن داشته باشند. از جی اسکیل گرفته تا سایر کمپانی‌های فعال. این شرکت‌ها همیشه محصولاتی باکیفیت و باعملکرد بالایی را در بازار عرضه می‌کنند تا کاربران حرفه‌ای تجربه‌ای ناقص نداشته باشند.

بسیاری ممکن است به دنبال تهیه سیستمی باشد و دانستن یک برند خوب رم می‌تواند کمک شایانی کند. در ادامه اسامی این برندها را در کنار اشاره جزئی به آنها شرح خواهیم داد.

 

کورسیر

کورسیر یکی از برندهای موفق تولیدکننده قطعات سخت افزاری و لوازم جانبی کامپیوتر است. برندی که به تولید پاور، خنک کننده پردازنده، کیس، هارد و رم می‌پردازد. این شرکت در کشورهای مختلف به جز ایران گارانتی همیشگی ارائه می‌دهد و به تولید رم‌های قدرتمند و سریعی می‌پردازد.

این کمپانی آمریکایی تضمین می‌دهد رم‌های آن کیفیت بسیار بالایی داشته و تا سالیان طولانی فعال خواهند بود. کورسیر برای سیستم‌های مختلفی به تولید رم می‌پردازد، از مدل‌های حرفه‌ای و قدرتمند گرفته تا رده متوسط و پایین رده. در کنار کورسیر برندهای فعال دیگری هم وجود دارند اما این بدان معنا نیست که این شرکت ضعیف است.

رم کورسیر Corsair (2 x 8GB) DDR4–Black

رم کورسیر Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-2666 CL16 16GB (2x8GB)

 

G.Skill

دیگر شرکتی که باید به آن اشاره داشته باشیم، جی اسکیل نام دارد. این کمپانی در زمینه تولید ماوس، کیبورد، هدست و حافظه شناخته شده است. اما رم آن بسیار شهرت بیشتری نسبت به سایر محصولات دارد. به نوعی باید جی اسکیل را رقیب جدی کورسیر دانست. ناگفته نماند که این شرکت از رنگ طلایی و نقره‌ای در رم استفاده کرده و حتی نسخه کریستالی RGB دار هم ارائه می‌دهد. گذشته از آن کانکتورهای DRAM این شرکت توسط سامسونگ تامین می‌شود.

در مجموع جی اسکیل رم‌های با فرکانس بالا و کم تاخیر ارائه می‌دهد که جذاب است. جی اسکیل یک برند تایوانی بوده و گارانتی خوبی را برای محصولاتش در نظر می‌گیرد.

رم جی اسکیل (2x32GB) G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 CL18 64GB

رم جی اسکیل G.Skill Ripjaws V DDR4-3200 CL16 64GB (2x32GB)

 

کینگستون

رم‌های کینگستون بسیار سازگاری بالایی دارند. بنابراین 95 درصد آنها عمدتا با مادربورد و پردازنده‌ها سازگاری نشان می‌دهند. این نوع رم‌ها بسیار کم دچار مشکل و اختلال می‌شوند و دوام بالایی هم می‌توان انتظار داشت. رم کینگستون رقیب جدی کورسیر و جی اسکیل بوده اما قیمت کمتری دارد.

بیشتر رم‌های این برند را در لپ تاپ‌ها می‌توان یافت. البته رم‌های ویژه رایانه شخصی هم از برند هایپریکس داشته که بسیار توانمند و کارایی بالا هستند.

 

کروشیال

دیگر برندی که به تولید رم می‌پردازد کروشیال است. این برند زیرمجموعه میکرون محسوب شده و از تولیدکنندگان قدیمی صنعت تولید رم شناخته می‌شود. باید بیان داشت که میکرون عمدتا چیپ DRAM را به شرکتایی نظیر کورسیر، کینگستون و جی اسکیل می‌فروشد. کروشیال در تولید رم‌های باکیفیت شناخته شده است و محصولاتی بادوام ارائه می‌دهد.

 

پاتریوت

دیگر برند موفق تولیدکننده رم پاتریوت است. برندی امریکایی که کیفیت بالایی در محصولاتش قائل می‌شود. این شرکت رم‌های گران قیمتی عرضه بازار می‌کند که موجب شده چندان به رقابت نپردازد. اما در زمینه خدمات و گارانتی برند موفقی بوده و توانسته رضایت مخاطبان را جلب کند. رم‌های پاتریوت سیستم خنک سازی حرفه‌ای داشته و همین امر موجب شده تا اورکلاک کردن آن ساده باشد.

 

Mushkin

یکی از برندهای محبوب اورکلاکرها Mushkin بوده و از سری رم‌های شناخته شده آن هم Redline است. به دلیل داشتن طرفداران بسیار موجودی آن سریع کم شده و به نوعی باید این برند را کمیاب دانست. بنابراین اگر به دنبال حافظه رمی هستید که اورکلاک ساده دارد، باید به همین برند اشاره کرد. برند رم Mushkin برای گیمرها گزینه جذابی محسوب شده و نباید از آن غافل شد.

 

تیم گروپ

تیم گروپ نیز یک برند قدیمی بوده و همانند کروشیال در تولید رم‌های باکیفیت شناخته شده است. رم‌های این شرکت را به عنوان T-Force می‌شناسند که عملکرد بالایی هم دارند. این سری رم دارای عملکرد فوق العاده بوده و انتظارات بالایی از سوی مخاطب در عملکرد به وجود می‌آورد. البته در مقابل هزینه کمی نداشته زیرا تیم گروپ محصولاتی برجسته را به مخاطب خود ارائه می‌دهد.

 

سامسونگ

آخرین برندی که باید به آن اشاره شود، سامسونگ است. یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان که نه تنها در زمینه تلویزیون، گوشی و برخی از این قبیل شناخته شده است، در رم هم یک برند بزرگ به حساب می‌آید. از آنجایی که رم‌های این برند قیمت بالایی دارد، موجب می‌شود تا خریدار چندان تمایلی به تهیه آنها پیدا نکنند.

 

بهترین مارک رم کامپیوتر

برای خرید بهترین رم باید تحقیقات کاملی داشت، بخصوص اگر در زمینه رم اطلاعات کافی ندارید. زیرا این امر موجب خواهد شد گزینه مناسب را تهیه نکرده و در نتیجه شاهد عملکرد نامطلوب باشید.

منبع مقاله ” کدام برند رم کامپیوتر بهتر است ؟ “

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها