اخبار و مقالات

چرا ماین اتریوم با کارت گرافیک 4 گیگ مناسب نیست؟

چرا ماین اتریوم با کارت گرافیک 4 گیگ مناسب نیست

کارتهای گرافیک 4 گیگ دیگر برای ماین اتریوم مناسب نیستند

در بازار ارز دیجیتال یکی از مهم ترین موضوع های موجود ماین کردن است. امروزه تعداد بسیار زیادی از ارز های دیجیتال را می توان با کارت های گرافیک ماین کرد. همین موضوع باعث شده که افراد زیادی به دنبال سریع ترین و مقرون به صرفه ترین شکل برای این کار باشند. اما یک نوع از کارت های گرافیکی که دیگر از نظر اقتصادی مناسب نیستند، کارت های گرافیک 4 گیگ برای ارز اتریوم است.

ارز اتریوم و اتریوم کلاسیک

اتریوم یکی از بهترین و با ارزش ترین ارز های حال حاضر بازار دنیا است. این ارز به دلیل داشتن یک سری از تفاوت ها با ارز بیتکوین توجه هات زیادی را به خود جلب کرده است. یکی از این تفاوت ها استفاده نکردن از دستگاه های ASIC است. در واقع به ارز هایی که از ASIC برای ماینیگ استفاده نمی کنند ASIC proof می گویند. ASIC proof ها از دستگاه هایی با نام ریگ استفاده می کنند که این ریگ ها مانند کامپیوتر های گیمینگ با کارت های گرافیک و مشتغات آن اسمبل می شوند.

ارز اتریوم کلاسیک از دیگر ارز هایی سود آور و جهانی روز دنیا است. از اهداف اصلی تولید اتریوم کلاسیک پایدار نگهداشتن بلاک چین اتریوم بود. اتریوم کلاسیک در واقع بعد از ماجرای هک DAO به وجود آمد و تا به امروز نیز ارز قابل اعتمادی در بورس جهانی بوده است.

 

توضیحات جزئی تر از ارز اتریوم

از مزایای اتریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیر قابل تغییر بودن: چون برنامه های غیر متمرکز از بلاکچین استفاده می کنند، پس در این صورت از تمامی ویژگی های بلاک چین استفاده می شود.
  • غیرقابل دستکاری و نفوذ: داده های ذخیره شده به هیچ عنوان قابل تغییر دادن نیستند.
  • امن: یکی از نکات مثبت بلاک چین امینت آن است و دلیل این امنیت اجماع بودن شبکه است.
  • همیشه فعال: اتریوم بدون نهاد مرکزی و تضمین شده توسط رمزنگاری‌ها است و هیچ وقت سرور های آن ها قطع نمی شوند.

یکی از فواید مهم بلاک چین همین تمرکز زدایی آن است. این بدان معناست که خدمات مرکزیتی با این شیوه معامله گری جداگانه شده و از خطرات احتمالی آن جلوگیری می شود.

معرفی چندتا از بهترین ماینر های ماین اتریوم:

nbminer : NBMiner یک نرم افزار ساده برای ماینر های اتریوم است و علاوه براتریوم بیشتر از 10 هزار الگوریتم را پشتیبانی می کند. این نرم افزار کمترین پیچیدگی های ساختاری را دارد و همین نقطه قوت آن است. nbminer هم از کارت های Nvidia و هم از کارت های گرافیک AMD پشتیبانی می کند. همچنین این ماینر دارای یک نمر افزار جداگانه برای خود است که از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می کند.

gm miner :GM Miner نیز مانند ماینر قلبلی دارای یک نرم افزار جداگانه است و همین طور از دو کارت گرافیک AMD و Nvidia پشتیبانی می کند. gm miner نیز علاوه بر ماین کردن ارز اتریوم توانایی ماینیگ ارز های دیگر را دارد. این ماینر مانند nbminer از سیستم عامل عامل ویندوز و لینوکس پشتیبانی می کند.

 

LolMiner :LolMiner از 2 الگوریتم Cuckatoo و Equihash به صورت اختصاصی پشتیبانی. همچنین این ماینر از اتریوم که ارز مد نظر ما نیز است ماینینگ را انجام می دهد. LolMiner مانند 2 ماینر قبلی از 2 نوع کارت گرافیک و 2 نوع سیستم عامل پردازشی پشتیبانی می کند.

 

مشکل خارج شدن کارت های گرافیک 4 گیگ

هر ارزی در دنیا دارای یک حجم فایل ارزی است. این حجم فایل میزان رم مصرفی از کارت های گرافیکی است که برای ماین کردن استفاده می شوند. شبکه اتریوم در زمان نوشتن این مقاله که مورخ 15 ژانویه 2022 است دارای حجم فایل 4.641 گیابایت است. این یعنی که دیگر استفاده از کارت های گرافیک 4 گیگ برای ماین این ارز مناسب نیست.

اما برای ارز اتریوم کلاسیک این مشکل فرق می کند. اتریوم کلاسیک در تاریخ ذکر شده حجم فایلی برابر با 2.859 گیگ دارد و تا 14 اوت 2025 حجم فایل آن به 4 گیگ می رسد. در واقع این یک کور سوی امید برای دارندگان ریگ با کارت های 4 گیگ است. که رمز استخراجی خود را از اتریوم به اتریوم کلاسیک عوض کنند و همچنان به ماین کردن با این کارت های گرافیک ادامه دهند.

راه حل اصولی برای این مشکل

بهترین راه حل برای رفع کردن این مشکل ارتقا دادن کارت های گرافیک ریگ ها خواهد بود. اما با وجود قیمت های بازار و درآمد های ماینر ها ممکن است که امکان این کار وجود نداشته باشد. اما راه حل دیگر برای رفع این مشکل تغییر دادن ارز دیجیتال ریگ ها است. با این کار از منسوخ شدن و از کار افتادن ریگ های خود جلوگیری می کنید، ولی باید حتما به فکر راه حلی بهتر باشید. در واقع این کار یک راه حل کلی و بدون مشکل نیست، ولی برای جلوگیری کردن از مشکل کارت های 4گیگ راه حل موقت مناسبی است.

در اینجا ماشین حسابی قرار می دهیم تا اگر در شرف خرید کارت گرافیک بهتر هستید با آن به مقایسه هش ریت، درآمد و… آن بپردازید.

ماشین حساب برای استخراج ارز با GPU

ارز های مناسب جایگزین ارز اتریوم

در اینجا چند ارز و مناسب جایگزین ارز اتریوم برای رهایی از این بحران اشاره می کنیم. ارز های پیشنهادی ما در ماه ژانویه سال 2022 می باشد و ممکن است در زمان دیگری برای ماین کردن مناسب نباشند.

1-ETC - Ethereum Classic  اتریوم کلاسیک

اتریوم کلاسیک از ارز های با سابقه و آشنای دنیای ارز دیجیتال است. کارت های گرافیک 4 گیگ حجم فایل این ارز را تا اواخر آگوست سال 2025 ساپورت می کنند و علاوه بر این، قیمت این ارز نیز در بازار جهانی مناسب می باشد. یکی از بهترین پیشنهاد ها برای تغییر دادن ارز اتریوم به یک ارز دیگر همین ارز اتریوم کلاسیک است.

2-RVN - RavencoinRVN

Ravencoin از ارز های معروف و سود آور جهان است. کارت های گرافیک 4 گیگ برای حجم فایل ارز Raven تا اوایل جولای 2023 توانایی ساپورت کردن را دارند. از طرف دیگر این ارز از ارز اتریوم کلاسیک سود آور تر بوده ولی زمان رسیدن حجم فایل Raven از آن سریع تر می باشد.

 

در نهایت اگر دارای ریگ هایی با کارت گرافیک 4 گیگ هستید دچار بحران اساسی نشده اید ولی باید به فکر راه حل آینده نگرانه برای فعالیت و ریگ های خود باشید.

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها