اخبار و مقالات

25 نرم افزار رایگانی که هر گیمری باید داشته باشد

25 تا از نرم افزار های رایگانی که هر گیمری باید داشته باشد

در این مقاله به معرفی 25 تا نرم افزار کاربردی برای هر گیمر می پردازیم که همه ی آن ها رایگان می باشند. سعی بر این شده است که برنامه ها برای تمامی افراد کاربرد داشته باشد و همچنین برای هر برنامه توضیحات متخصری داده می شود. این برنامه ها فعالیت های گسترده ای از گیمر ها را در بر می گیرد و می تواند کار های مهم و جذابی انجام دهند. برنامه هایی که در اینجا نام می بریم رایگان هستند اما ممکن است که باید نسخه اصلی با دارا بودن اکانت تهیه کنید ولی بیشتر این برنامه های کرک شده اند و خیلی نیاز نیست که نگران بشوید. اما به مراتب نرم افزار کرکی قابلیت های کمتری را دارا می باشد.

25.Ninite

این برنامه به شما اختیار دیدن آپدیت های موجود برنامه هایتان و همچنین توانایی حذف کردن این برنامه ها را می دهد. با این برنامه شما می توانید ورژن های نرم افزار های خود را دیده و به اختیار هر کدام را که نیاز داشتید آپدیت کنید. Ninite یک برنامه کاربردی برای کسانی است که تازه سیستم عامل را نصب کرده اند و می خواهند به دانلود نرم افزار های دلخواه خود بپردازند. این برنامه با اینترنت ایران هیچ مشکلی ندارد و به راحتی می توانید با آن کار بکنید.

24.OpenRGB

این برنام ههمان طور که از نامش پیداست برای گیمر هایی است که به تکنولوژی RGB علاقه دارند. کار کردن با OpenRGB بسیار راحت تر از برنامه های اختصاصی برای هر محصول می باشد. این برنامه به شما یک اختیار قابل قبول برای تنظیم کردن نور، رنگ و … محصول خود را احدا می کند و مانند برنامه های تخصصی شما گیج و سر در گم نمی کند. همان طور که بیان شد کار کردن با این برنامه بسیار راحت می باشد ولی قبل از دانلود کردن آن به لیست محصولاتی که پشتیبانی می شود دقت کنید.

GOG GALAXY.23

این برنامه یک لیست از تمامی بازی هایی که در اکانت های مختلف نظیر steam. epic gama و… که خریداری و بازی کرده اید را در اختیار شما قرار می دهد. حتی در این برنامه بازی هایی را که در چند اکانت خریداری کرده اید را هم می توانید مشاهده کنید. GOG GALAXY برای گیمر هایی که بازی های اصلی خریداری می کنند بسیار مناسب می باشد اما از آن جهت که در ایران بازی های هکی خیلی محبوب تر هستند نمی تواند خیلی مفید واقع شود. برنامه های زیادی وجود دارند که همین کار GOG GALAXY را انجام می دهند ولی این نرم افزار کاربردی تر است.

22.KeePass

یکی از برنامه های عالی برای گیمر های ایرانی همین نرم افزار KeePass می باشد. این برنامه برای آن هایی که کلی اکانت از سیستم های گیمینگ خریداری کرده یا از کسی گرفته اند بسیار مناسب است. این برنامه تمام پس ورود ها و رمز های مختلف شما را نگهداری کرده و در زمان لازم در اختیار شما قرار می دهد.

21.WizTree

WizTree نرم افزاری است که به شما حجم تمامی دیسک ها، فلدر ها و… را در اختیار شما قرار می هد. این برنامه های کسانی که به فضا های ذخیره سازی در سیستم هایشان نیاز دارند بسیار مناسب است. WizTree رقیب های زیادی دارد ولی این نرم افزار علاوه بر کارآمد بودن بسیار ساده می باشد و کار کردن با آن راحت است.

20.XLink Kia

این برنامه بهشتی برای دارندگان کنسول است. با این نرم افزار شما می تونید سیستم های بسیار زیادی را با هم LAN کرده و با هم دیگر به بازی بپردازید. با XLink Kia کنسول هایی مثل xbox, xbox 360, game cube, ps3 و حتی ps4 را با هم مچ کرده و به بازی های آنلاین بپردازید. کار کردن با این نرم افزار خیلی ساده نیست ولی می توانید با این نرم افزار به صورت رایگان با دیگر دوستانتان به بازی بپردازید.

19.disabling sticky keys

این یک نرم افزار نیست ولی در سیستم های PC وجود دارد. در واقع این یک تنظیمات برای دریافت صدای بهتر بعد از انجام دادن یا درخواست یک فعالیت از سیستم می باشد. با این تنظیم دیگر لازم نیست که مدام یک دکمه را فشار یا ضربه بزنید با این قابلیت فقط کافی است که یک بار بر روی آن ضربه بزنید تا فعال باقی بماند. برای این نتظیمات خیلی کار خاصی لازم نیست که انجام دهید فقط کافی است که وارد تنظیمات بشوید گزینه ease of use بعد keyboard و در نهایت شرت کات sticky keys را انتخاب آن را فعال کنید. یک میان بر نیز دارد. برای این میان بر فقط کافی است که شما ۵ بار دکمه shift را فشار دهید.

18.GEForce Experience

این برنامه برای کسانی که علاقه دارند که بازی های خود را ضبط کنند عالی می باشد. با GEForce Experience شما می توانید به راحتی به ضبط کردن بازی های خود بپردازید. این برنامه برای استریمر ها و یوتوبر ها مناسب می باشد. البته این برنامه برای دارندگان کارت های گرافیک Nvidia می باشد و کسانی که کارت های گرافیک AMD دارند در مورد بعدی نرم افزار آن های را آورده ایم. از قابلیت های این برنامه دانلود کردن محتوای خود از Nvidia driver را می توان نام برد.

17.AMD ReLive

این برنامه مانند برنامه قبلی برای ضبط کردن محتوای بازی های گیمر ها می باشد. اما تفاوت آن برای کسانی است که کارت های AMD را دارند است. کار کردن با این برنامه نیز راخت می باشد و خروجی های درجه یکی می توان از گرفت.

16.Lightscreen

Lightscreen یک برنامه تخصصی برای گرفتن اسکرین شات از محتوای بازی های خود می باشد. شما می توانید با این برنامه از لحظات ناب و تصاویر جذاب بازی های ویدیویی عکس تهیه کنید. اغلب بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۲ دارای کیفیت های بالایی می باشند و همین می تواند شما را برای تهیه کردن یک گالری از بازی محبوب خود مجاب کند.

15.MSI is Afterburner

MSI is Afterburner یک برنامه عالی برای تمامی کسانی که به دنبال هستند که می خواهند کارت گرافیک خود را اور کلاک کنند. این برنامه برای تمامی شرکت های تولید کنند کارت گرافیک کاربرد دارد. این نرم افزار بهشتی برای کسانی است که می خواهند حتی از یک فریم کارت گرافیک خود نگذرند. کار کردن با MSI is Afterburner بسیار ساده است. همچنین خیلی مفید و کارامد می باشد.

14.HWiNFO

HWiNFO جامعیت بیشتر نسبت به MSI is Afterburner دارا می باشد. با این نرم افزار شما می توانید تمامی لوازم سیستم خود را مشاهده و ارزیابی کنید. HWiNFO یک نرم افزار جامع برای تنظیم کردن تمامی قطعات PC شما نیز مانیتور، CPU، GPU و … است. کار کردن با این نرم افزار نیز ساده می باشد ولی خیلی کارایی آن چنانی ندارد و یک ذره کیفیت و کارایی سیستم شما را بالا می برد.

13.Rivatuner Statistics Server(RTSS)

RTSS یک برنامه تخصصی برای تنظیمات مانیتور می باشد. با این برنامه شما می توانید فریم ریت دریافتی و سرعت آن و کلی چیز های دیگر که به مانیتور مربوط است را تنظیم کنید. کار کردن با این نرم افزار کمی سخت می باشد ولی در کل خیلی سخت نیست. RTSS و Afterburner برنامه هایی هستند که نیاز واقعی یک گیمر می باشد تا با آن ها لذت این سرگرمی را بالا تر ببرند.

12.Display Driver Uninstaller(DDU)

این برنامه برای زمانی است که می خواهید یک برنامه را حذف کنید ولی نگران هستید که بعد حذف مشکلی پیش نیاد. با این برنامه شما می توانید به راحتی برنامه های خود را حذف و در صورت به وجود آمدن هر مشکلی دوباره آن را نصب کنید. از دیگر ویژگی های این برنامه کامل پاک کردن نرم افزار ها می باشد. برای مثال اگر درایور کارت گرافیک اینویدیا رو بدون برنامه خاصی پاک کنید این برنامه کامل پاک نمی شود ولی با DDU به راحتی می توانید تمامی درایور را پاک کنید.

11.Vortex

Vortex یک نرم عالی برای کسانی که علاقه به مود کردن بازی ها دارند است. با این نرم افزار شما می توانید مود های خود را تنظیم، فعال و غیر فعال، نصب یا حذف و حتی تاثیر آن بر بازی را ببینید. کار کردن با این برنامه ساده می باشد و برای کسانی که خیلی در مود کردن مهارت ندارند عالی است. اما کسانی که به دنبال مود های خیلی خاص می گردند این نرم افزار خیلی کارایی برایشان ندارد.

10.NVIDIA Profile Inspector

این برنامه کاربرد های زیادی در مورد کارت های گرافیک دارد. اما دلیل اصلی انتخاب آن کارایی آن در بازی های قدیمی می باشد. با این برنامه شما می توانید بازی هایی را که رافیک پایین دارند را بهتر کنید و از آن ها بیشتر لذت ببرید. علاوه بر این ها کارایی های بیشتری نیز مانند تنظیم کارت گرافیک و… دارد ولی برنامه های بهتری از این وجود دارد. از نکات منفی این نرم افزار سخت بودن کار کردن با آن است. این سختی به معنی یادگیری این نرم افزار نیست ولی در کل کار با آن کمی سخت است.

9.Notepad++

Notepad یک برنامه مشهور می باشد اما نسخه ++ آن خیلی بهتر از نسخه های قبلی می باشد. Notepad++ یک برنامه تخصصی برای کسانی که به دنبال کد نویسی و کار های قبیل آن در بازی های ویدیویی هستند می باشند. این نرم افزار برای کسانی که خیلی گیمر هستند مفید است. البته که خیلی ها فقط می خواهند بازی کنند پس خیلی کاربری عمومی ندارد.

8. Borderless Gaming

این برنامه برای کسانی که با PC بازی می کنند مناسب است. با این نرم افزار شما می توانید به بازی های خود را بر روی سیستم خود تنظیم کنید. مثلا چند مانیتور را با هم مچ کنید، بازی را فول اسکرین کنید، بازی را روی مانیتور های خمیده تنظیم کنید و غیره غیره .

7.Widescreen Fixer

Widescreen Fixer برای تنظیم کردن اسکرین بازی های قدیمی کاربرد دارد. با این نرم افزار شما می توانید بازی هایی که برای مانیتور شما تنظیم نشده اند را تنظیم کنید. در کل این نرم افزار کاربری عالی برای لذت بردن از بازی ها دارا می باشد.

6.Flawless Widescreen

این برنامه نیز همان طور که از نامش در تنظیم کردن تصویر بازی ها کاربرد دارد. این نرم افزار به شما یک دسترسی کلی در تنظیم کردن برنامه های خود را در رابطه با هر بازی را می دهد. برای مثال تنظیم کردن کیفیت، اندازه، فریم ریت و … از قبیل کار های این برنامه است. با این برنامه خیلی راحت می توانید بازی های مورد علاقه خود را بهتر تجربه کنید.

5.JoyToKey

JoyToKey یکی از برنامه های کاربردی برای گیمر ها می باشد. شما با این برنامه می توانید کنترلر های خود را با بازی ها یا حتی کنترلر های دیگر مچ و تنظیم کنید. این برنامه به شما این قابلیت را می دهد که به راحتی موس، کیبرد ییا هر وسیله ی دیگر را با کنترل های دیگر یا بازی ها مچ کنید. این برنامه قطعا رقیب های دیگری نیز دارد ولی از نکات مثبت آن رایگان بودن آن است.

4.SuperF4

SuperF4 یک برنامه شاهکار برای هر کاربری می باشد. اگر از هنگ کردن سیستم خود رنج می برید و از ریستارت کردن آن در این موقع نیز رنج می برید پس حتما SuperF4 را نصب کنید. این نرم افزار به راحتی برنامه هایی که باعث ایجاد هنگ در سیستم می شود را از پس زمینه PC شما حذف می کند. برای استفاده از آن نیز فقط کافی است که دو دکمه ctrl و F4 را بزنید، بلافاصله بعد از این برنامه بسته می شود.

3.DisplayFusion

این برنامه برای کسانی که از دو یا چند مانیتور در سیستم های خود می خواهند استفاده کنند کاربردی است. DisplayFusion خیلی زیبا و راحت چند مانیور را در سیستم شما مچ می کند و بعد آن می توانید از بازی ها لذت هر چه بیشتری ببرید.

2.Everything

یکی دیگر از برنامه های کاربردی برای همه کاربری های PC برنامه Everything است. این برنامه یک جست و جو گر عالی در زمینه پیدا کردن فایل های مختلف در حافظه های سیستم های شما می باشد. موتور سرچ ماکروسافت واقعا غیر قابل استفاده است اما برای رهایی از این مشکل برنامه Everything می تواند به راحتی فایل هایی که گم کرده اید را برایتان پیدا کند.

1.Bulk Crap Unistaller

در آخرین برنامه این مقاله برنامه Bulk Crap Unistaller  قرار دارد. این برنامه هر چیزی که می خواهید واقعا پاک شود را پاک می کند. با این برنامه تمامی نرم افزارها، فایل ها و هر چیزی که می خواهید از هستی نابود شود را پاک کنید.

این بود ۲۵ تا از برنامه های کاربردی و رایگان برای گیمر ها.

لطفا برای ما نظراتتون رو از این مقاله کامت کنید.

 

 

0 0 رای ها
امتیاز
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها